Customer Order Coordinator till Thermo Fisher Scientific

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Uppsala
2022-04-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer Order Coordinator till Thermo Fisher Scientific" (publicerad 2022-04-20) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige

Vi söker nu en Customer Order Coordinator till vår kund Thermo Fisher Scientific i Uppsala.

Som Customer Order Coordinator kommer du att ansvara för att kundbeställningar genomförs i rätt tid och att allt sker efter globala exportregler och företagets policy inklusive dagliga kontakter med kommersiella enheter, distributörer, transportföretag.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående. Uppdragstiden är initialt 5 månader med goda möjigheter till förlängning.

För detta uppdrag krävs att man genomgår särskild säkerhetsprövning.

Publiceringsdatum
2022-04-08

Om tjänsten
I din roll som Customer Order Coordinator kommer dina arbetsuppgifter bland annat innebära:

• Registrera, bekräfta och fakturera kundorder i ERP SAP R / 3
• Boka transport med speditörer och budfirmor
• Kommunicera fraktinformation till kund och kommersiella organisationer
• Underhålla avdelningsinstruktioner
• Granska och följa upp import- och exportdeklarationer

Om dig
Vi söker dig med universitetsexamen eller motsvarande utbildning eller erfarenhet inom leveranskedja, handel eller finans.
• Erfarenhet av att arbeta i export- och importhandelsindustrin i en leveranskedja eller finansrelaterad roll
• Erfarenhet av att använda ERP (helst SAP)
• Goda kunskaper i Microsoft Office
• Flytande svenska och engelska i både tal och skrift.
• Att förstå kvalitetssystem (ISO- och QSR-föreskrifter) är fördelaktigt

Som person är du serviceintriktad och duktig på att kommunicera och bygga relationer då du har många kontakter både externt och internt, främst genom telefon och mail. Du kan strukturera, prioritera och planera dina uppgifter och kan hantera att det periodvis är hög arbetsbelastning. Vi ser förstås också att du är en positiv och glad person som bidrar till ett gott arbetsklimat.

Om anställningen
Tjänsten som dokumentgranskare är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden AB.

Om ansökan
Rekryteringsarbetet till tjänsterna sker löpande. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en intervju.

Kontaktuppgifter
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare Malin Johansson: malin.johansson@adecco.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sökord

Customer Order Coordinator, Adecco, Uppsala, Ordermottagare, Orderadministratör

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Adecco Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-37706".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Jobbnummer
6523129

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: