Customer Experience Manager

E.ON Energilösningar AB [SE] / Organisationsutvecklarjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos E.ON Energilösningar AB [SE] i Malmö, Karlshamn, Norrköping, Örebro, Järfälla eller i hela Sverige

Förutom att sträva efter att tillgodose våra kunders behov har vi också våra 62 000 anställda i mer än 30 länder för ögonen. För att de gör oss till vad vi är: ett av världens största privatägda energiföretag. Upptäck möjligheterna på E.ON.

E.ON söker en Customer Experience Manager
På E.ON är alla lika olika, men vi har samtidigt en sak gemensamt: vi brinner för vårt mål - att ställa om till 100 % förnybar och återvunnen energi senast till år 2025. Det är ingen liten ambition, och för att vi ska kunna nå dit krävs människor som vill vara med och göra skillnad och bryta ny mark tillsammans.

I din roll som Customer Experience Manager kommer du att vara verksamhetens spetskompetens inom området service design. Du ansvarar för att driva och utveckla våra kundresor med stort fokus på digitalisa upplevelser. För att lyckas väl med detta är du en relationsbyggare och drivs av att påvisa mätbara resultat. Baserat på kundinsikter leder du projekt som utvecklar och förbättrar kundupplevelsen i olika kontaktytor i kundresor och bidrar därmed till ökad lönsamhet. Du arbetar strategiskt koncernövergripande i olika projekt mot tydliga affärsmål och deadlines. Utifrån kundinsikter blir ditt uppdrag att driva strategiska såväl som taktiska initiativ i syfte att i nå affärsmålen med kunden i fokus. Din arbetsmetod är service design.

Som Customer Experience Manager har du bl.a. ansvar för:


att driva olika initiativ och projekt för förbättrad kundupplevelse
att agera brobyggare i verksamheten för olika initiativ
att säkerställa att verksamheten har tillgång till metoder och kundinsikter för att på ett framgångsrikt sätt kunna arbeta med customer experience och driva projekt för en förbättrad kundupplevelse
att kravställa förändringsuppdrag och driva projekt tillsammans med IT, i nära samarbete med Business Analyst, planera och följa upp.
att arbeta enligt service design thinking metodiken och designa, utveckla och implementera initiativ
att utveckla nya effektiva arbetsätt


Vi ser gärna att du har en relevant akademisk examen och arbetslivserfarenhet inom customer experience och service design thinking med goda kunskaper om kundresor och mätmetoder (Net Promotor Score är meriterande) samt kampanjhantering t ex i Adobe Campaign.

Dina kontaktytor kommer att vara många såväl inom E.ON som externt. Vi värdesätter därför dina sociala egenskaper, ditt sätt att samarbeta, samt en god förmåga att vidareförmedla kunskap till övriga intressenter. Det är en förutsättning att trivas med och/eller ha erfarenhet av ett agilt arbetsätt då du kommer att driva egna projekt både internt och externt på ett strategiskt och affärsmässigt sätt. System- och processkunskap för handhavande av CRM- samt analysverktyg är meriterande.

Du bör ha en god analytisk förmåga att göra det komplexa enkelt att förstå och driva förändring baserat på insikterna. Det är en fördel i rollen att man snabbt kan anpassa sig i en förändring miljö och där nya krav ställs. Förmågan att kunna prioritera, leverera och hantera relationer underlättar din vardag. Du är ansvarstagande, självgående och flexibel. Du bör du ha god förståelse för helhetsresultat och med känsla för detaljer då långsiktighet och kundnöjdhet är mycket viktigt i vår verksamhet. En förutsättning för tjänsten är att du har stark kommunikationsförmåga, både verbalt och skriftligt på svenska och engelska.

För oss är det viktigt att dina personliga egenskaper stämmer överens med E.ONs värderingar så att du känner dig som en naturlig del av vår verksamhet:

"Vi sätter kunden i centrum, vi samarbetar, vi är innovativa och arbetar med ständiga förbättringar, vi når framgång tillsammans och vi agerar ansvarsfullt med ett öppet sinne."

Vill du ha en nyckelroll och få driva förändringsprocesser och vara den som ökar både affärsnyttan och kundnöjdheten? Då är det kanske just dig vi söker!

Ansök redan idag då vi behandlar ansökningar löpande, dock senast den 25 februari 2018.



För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef , Petra Janfelt, + 46 70 585 57 32



För fackliga frågor, vänligen kontakta:

Mats Ekblom, Unionen, +46 705 259188

Anders Berghman, Akademikerna, +46 706 535822

Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129

Mats Lundberg, SEKO +46 730 499778

Välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle!

Varaktighet, arbetstid
Contract: regular. Fulltime Regular

Publiceringsdatum
2018-02-01

Ersättning
monthly

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-25
Ange följande referens när du ansöker: 86819
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Se kontaktpersoner i annonsen

Företag
E.ON Energilösningar AB [SE]

Adress
E.ON Energilösningar AB [SE]
Street t.b.d.
21146 Malmö

Kontorsadress
AddressLine t.b.d.

Jobbnummer
3939384

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från E.ON Energilösningar AB [SE]

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos E.ON Energilösningar AB [SE]: