Customer Advisor - Team Sverige/Norge
Nordax Bank AB (publ) / Bankjobb / Stockholm
2022-11-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer Advisor - Team Sverige/Norge" (publicerad 2023-08-23) ⬅️
Visa alla bankjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nordax Bank AB (publ) i Stockholm,
Malmö,
Storuman eller i
hela Sverige Om rollen
Vid vårt kontor i Vasastan bygger vi - ca 420 kollegor - gemensamt framtidens bank - för det nya vanliga sättet att leva! Hoppas att du vill hänga på!
Till Collections Team Sverige/Norge söker vi just nu två nya Customer Advisors som vill gå "all in" för att hjälpa våra befintliga kunder att få rätsida på sina ekonomiska utmaningar gällande befintliga lån hos oss.
Här blir du en del av ett öppet klimat med högt i tak och nära till beslut. Vårt samarbete präglas av stort hjärta för kunden och teamet och att vi delar med oss av våra kunskaper och "krokar arm" för att göra våra kunder ännu nöjdare.
Arbetet går i sin helhet ut på att ge professionell service utifrån varje unik situation genom att:
• Hantera kundärenden per telefon gällande förfallna fodringar
• Sköta en viss administration kopplat till samtalen
• Samarbeta med andra funktioner internt
Vem vi tror att du är
För att du ska ha de bästa förutsättningarna att trivas i och prestera i rollen som Customer Advisor ser vi självklart att du är serviceminded och noggrann och precis som vi, ser du det som en självklarhet att dela med dig av dina erfarenheter och åsikter och verkar för en positiv och utvecklande arbetsmiljö.
Vidare ser vi att du:
• har jobbat med serviceyrket
• är en mycket god kommunikatör och lyssnare
• har erfarenhet av och trivs med att hantera kunder över telefon
• har förmåga att arbeta strukturerat och noggrant
Känner du dessutom igen dig i våra värderingar: vi är helhjärtade, vi samarbetar och vi tar ledningen - då kan du mycket väl vara den vi söker!
Givetvis blir vi lite extra glada om du har erfarenhet av en roll inom kundtjänst
Med på vår resa vill vi ha dig som vill, kan och vågar bära vår matchtröja med stolthet för den utveckling vi ser framför oss. Ta chansen och var med och lägg grunden för en utvecklande resa tillsammans med oss på banken med stort och snabba fötter
Praktisk information:
• Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
• Placering: Stockholm, Gävlegatan 22
• Anställningsform: Tillsvidareanställning (provanställning tillämpas)
• Fast lön
• Arbetstider: 08:30 -17:00 (sommarperiod till kl.16)
• Du rapporterar till: Team Manager Deborah Granlund
Vill du veta mer?
Vi går löpande igenom ansökningar så vänta inte med att skicka in din ansökan! Visa ditt intresse genom att ansöka enbart med några få knapptryck så får vi kontakt och jag kan berätta mer kring det du undrar över.
Vi tror på forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder som stöd i arbetet att hitta rätt person till rätt roll. Av den anledningen använder vi Alva Labs (
https://help.alvalabs.io/en/collections/1831924-for-candidates) assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och lyckas i rollen.
Vi vill även informera om att vi i samtliga rekryteringsprocesser genomför en referenskontroll och bakgrundskontroll (
https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/) i slutet på rekryteringen efter ditt godkännande.
Vid frågor kontakta HR, Sarah Wahlstedt Corméry,
sarah.wahlstedt.cormery@nordax.se.
Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2022-11-15ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2023-03-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNordax Bank AB (publ)
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nordax Bank AB (publ) (org.nr 556647-7286),
https://www.nordax.se/ Arbetsplats Nordax
Kontakt Sarah Wahlstedt Cormery
sarah.wahlstedt.cormery@nordax.se Jobbnummer 7172252
Observera att sista ansökningsdag har passerat.