Customer Administrator

UC AB / Administratörsjobb / Stockholm
2019-12-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer Administrator" (publicerad 2023-08-18) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos UC AB i Stockholm, Kalmar, Umeå eller i hela Sverige

Nu letar vi efter en nya stjärnor till vårt Customer Administration team som är en del av Customer Operations här på UC! Är du serviceinriktad, målmedveten och har ett starkt driv och vilja att utvecklas? Då kanske just du är vår nya stjärna.

Rollen
I den här rollen blir du en viktig del av en helt ny satsning internt där du tillsammans med dina kollegor blir ett kunskapsnav med stort kundfokus. Du kommer arbeta tvärfunktionellt med alla affärsområden och blir en generalist med mycket bred och värdefull kunskap. Tillsammans med dina kollegor i teamet kommer ni att vara en essentiell del av UC:s utvecklingsresa framöver.

Du kommer att hjälpa våra kunder och genom bred kompetens agera generalist och vara ett stöd för produktspecialister, produktägare samt säljare. Du kommer arbeta administrativt och till exempel hantera behörigheter, leverera ett upphandlingsintyg, administrera avtal, supporta säljare etc. Förutom att bredda din kompetens och utvecklas så välkomnas du till att aktivt vara med och utvärdera, ifrågasätta och kreativt arbeta med effektivisering- och förbättringsprocesser internt.

Inom Customer Operation arbetar du tillsammans med engagerade och kompetenta medarbetare fördelade i olika grupper som alla jobbar nära där tanken är att vi ska stötta varandra i det dagliga arbetet.

Hos oss satsar vi på kompetensutveckling för att du som anställd ska känna dig motiverad, inspirerad och ständigt bli lite bättre. Du ansvarar själv för din utveckling men har du rätt inställning kan du räkna med att vi kommer stötta dig för att du ska nå dina mål.

Vem är du?
Är du en vetgirig och prestigelös person som sätter gruppen och kunden i första hand? Trivs du med att jobba administrativt och är en problemlösare som gillar att arbete för att nå förbättringar på ett kreativt sätt?

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss - att du trivs med kundkontakt och motiveras av att ge god service och bygga relationer till kunder är en nödvändighet, så är även en öppen inställning, eget driv och en ödmjukhet gentemot dina kollegor. Vidare kräver rollen att du är duktig på att kommunicera både på svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Att du trivs att arbete i team och anser dig vara en god lagspelare ser vi som en självklarhet.

Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av administrativt arbete från bank och finans men det är inget krav. Du trivs med att tempot stundtals är högt och har förmågan att snabbt skifta fokus och kan ställa om utan att tappa fart. Vidare har du lätt för att anpassa dig efter olika kontaktytor och har ett öga för detaljer samtidigt som du har förståelse för helheten. Ett intresse och nyfikenhet för att lära dig nya saker är också något vi värdesätter hos dig.
Vad vi erbjuder
Eftersom du har läst så här långt ner i annonsen hoppas vi att du finner rollen ganska intressant, kul! Nu är det dags för oss att berätta lite om vad vi erbjuder dig mer än en utmanande och rolig roll att växa i.

Oavsett hur bra vi trivs på jobbet tycker vi att det är viktigt att det finns en balans mellan jobb och ledig tid. Inom Asiakastieto Group arbetar vi kontinuerligt med välmående och hälsa som förbättrar människors välbefinnande och bidrar till att våra anställda får de förutsättningar de behöver för att prestera när de är på jobbet och kunna koppla av när dagen är slut. Titta gärna på vår film längre ner i annonsen för att få en känsla av vilka vi är.

Om du vill veta mer
Du är varmt välkommen att kontakta mig om du har frågor om positionen eller om oss som företag. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan därmed komma att tillsättas före sista ansökningsdag - vänta därför inte till sista ansökningsdag! Vi önskar att ansökningshandlingarna ska innehålla ett kort personligt brev och CV, klicka på ansökningsknappen nedan för att komma vidare. Vi har tyvärr inte möjlighet hantera ansökningar som skickas till oss via e-post.

Vi ser fram emot att få ta del av din ansökan!

UC is one of the leading business and credit reference agencies in Sweden. The company provides digital refined business information and comprehensive credit reports that enable companies and private individuals to make intelligent decisions. Customers include companies, private individuals and the public sector. Since July 2018, UC Group is a part of Asiakastieto Group Plc. In 2018, Asiakastieto Group's pro forma net sales totaled EUR 134 million and the Group employs over 350 people based in ten cities in Sweden, Norway, Denmark and Finland.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2019-12-23

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Uc AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Uc AB (org.nr 556137-5113), http://www.uc.se/

Arbetsplats
UC AB

Jobbnummer
5018227

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

                   

Prenumerera på jobb från UC AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos UC AB: