CRM Specialist

If Skadeförsäkring AB / Bankjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos If Skadeförsäkring AB i Stockholm, Solna, Södertälje, Nynäshamn, Norrtälje eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-02-25

Beskrivning av verksamheten
Customer Relationship Management (CRM) är ett av Ifs fokusområden. CRM enheten ansvarar för att i norden utveckla kundlivscykelmodeller, framtagandet av digital och traditionell direktmarknadsföring samt att styra och stödja in- och utgående telemarketing verksamhet. Vi strävar efter att skapa positiva kundupplevelser och effektiva kommunikationsprocesser, genom användandet av data och digitala möjligheter.

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifter Som CRM Specialist arbetar du med planering, genomförande och utvärdering av försäljnings- och kundrelaterade processer, baserat på analyser av våra kunder och marknaden. Du kommer att arbeta med att upprätthålla och utveckla våra nuvarande 1-till-1 kommunikation samt identifiera nya, innovativa kommunikationsmöjligheter och tekniska lösningar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att säkerställa det tekniska genomförandet samt underhåll och utveckling av våra CRM-aktiviteter. Du kommer att skapa och analysera segment med hjälp av verktyg som SQL och Teradata Campaign Interaction Manager. Tillsammans med analytiker arbetar du för att identifiera nya kommunikationsmöjligheter. Du samarbetar dagligen med svenska och nordiska CRM kollegor samt med marknad, kundanalytiker, kundservice och IT. Teamet arbetar agilt enligt SCRUM metodik i snabba cykler med frekvent prioritering utifrån nytta för kund och If. I rollen som CRM Specialist kommer du att vara del av ett ambitiöst och kunnigt CRM team och få möjlighet att bygga din karriär inom CRM i en dynamisk, framåtsträvande och nordisk miljö. Tjänsten innebär vissa resor inom Norden (ca 1-3 dagar/månad). Placering för tjänsten är i Bergshamra, Stockholm.

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har en universitetsutbildning med teknisk inriktning eller motsvarande. Du har en hög analytisk förmåga och goda kunskaper i SQL. Erfarenhet av system för kundanalys är meriterande. Företrädesvis har du några års erfarenhet av en teknisk roll inom CRM eller data warehouse och du har kunskap om webb och kontaktdata från olika källor. Erfarenhet av att bygga digitala kommunikationsprocesser med hjälp av e-post, SMS och webb är mycket meriterande. Som person är du innovativ, proaktiv, drivande och du har ett intresse för kundupplevelser och kundkommunikation. I ditt arbete är du noggrann och detaljorienterad.
Tjänsten innebär mycket samarbete och många kontaktytor darför behöver du ha en god kommunikationsförmåga och du har goda kunskaper i svenska och engelska.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Tillträde
Snarast

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-05
Ansökan kan skickas till e-postadress: mia.granath@if.se

Kontakt
HR - Mia Granath mia.granath@if.se
08-7927173

Företag
If Skadeförsäkring AB

Adress
If Skadeförsäkring AB
IF Skadeförsäkrning AB
10680 STOCKHOLM

Kontorsadress
Barks väg 15

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-7927000

Jobbnummer
2691410

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från If Skadeförsäkring AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos If Skadeförsäkring AB: