CRM Project Manager
Mathem i Sverige AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mathem i Sverige AB i Stockholm,
Sundbyberg,
Järfälla,
Norrköping,
Nacka eller i
hela Sverige www.mathem.se - din matbutik på nätet.
CRM Project Manager
MatHem.se är Sveriges största matbutik på nätet. Dessutom växer vi mycket snabbt, vilket ställer krav på vår förmåga att fortsätta kommunicera dynamiskt och individanpassat i alla relevanta kanaler. Vi behöver därför snarast förstärka organisationen med en CRM Project Manager.
Publiceringsdatum2018-06-25Om tjänstenSom CRM Project Manager ansvarar du för att utveckla och koordinera MatHems kommunikationsinsatser mot registrerade medlemmar och kunder i relevanta kundkanaler, till exempel e-post, sms, push, in-app, socialt, postalt, online och TM. Detta ställer krav på dig att behärska alla delar av CRM - från analys och målgruppsuttag till projektledning, teknisk kravställning och ren produktion.
Du förväntas bland annat:
• Koordinera kommunikationsinsatser mot medlemmar och kunder - från triggad och schemalagd kommunikation till ad hoc-insatser
• Planera och driva CRM-kampanjer
• Utveckla nya automatiserade kommunikationsflöden som stöttar våra kunder genom hela kundresan
• Löpande optimera och vidareutveckla befintliga automatiserade kommunikationsflöden
• Säkerställa att MatHem drar nytta av relevant teknikutveckling i sina kommunikationsprogram, t ex vad gäller AI-driven individanpassning av tidpunkt, kanal och innehåll
• Vid behov konfigurera och producera digitala kundresor och tillhörande kommunikation i Salesforce Marketing Cloud
Arbetet kommer att ske inom ramen för MatHems CRM-team, i nära samarbete med analytiker, strateger, kunddataansvariga och innehållsproducenter.
Om dig
Du drivs av att förenkla och förbättra våra kunders kundupplevelse med hjälp av individanpassad kommunikation i teknikens framkant. Du har en förmåga att sätta dig in i kundens utmaningar, och att lösa dem på ett sätt som både underlättar kundens vardag och utvecklar MatHems affär. Du är analytisk, strukturerad, tekniskt intresserad, och har troligen en relevant högskoleutbildning, kombinerat med en gedigen CRM-erfarenhet. Du har en god affärsförståelse, och förmår alltid att sätta behovet av kundkommunikation i ett kort- och långsiktigt lönsamhetsperspektiv. Du trivs med att vara hands on, och tar gladeligen på dig att skapa kommunikation i Salesforce Marketing Cloud när så behövs. Erfarenhet av lojalitetsprogram, kundklubbar och Marketing Automation är ett plus.
Om anställningen
Arbetet sker i våra moderna lokaler vid Karlaplan, Stockholm - nära till tunnelbana och busslinjerna 1 och 4. Anställningen gäller tillsvidare med en provanställning om sex (6) månader. Lön enligt överenskommelse. Vi följer tjänstemannaförbundets avtal.
Vi kallar till intervjuer löpande. Tillträde omgående.
OBS! Ansökan endast via vårt jobbsökverktyg:
www.mathem.se/om-mathem/jobba-pa-mathemVaraktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-07-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMatHem i Sverige AB
AdressMatHem i Sverige AB
Östermalmsgatan 87D
11459 Stockholm
KontorsadressÖstermalmsgatan 87D
Jobbnummer 4219489
Observera att sista ansökningsdag har passerat.