CRM Planner och Mervärdesansvarig
Svenska Spel / Marknadsföringsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svenska Spel i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Gotland,
Jönköping eller i
hela Sverige Svenska Spel är Sveriges ledande spelbolag, med ett brett erbjudande inom turspel, sportspel och kasino, med välkända varumärken som Triss, Lotto och Stryktipset. Utifrån ett uppdrag från svenska staten och bolagets värdegrund, är visionen att spel ska vara till glädje för alla. Det uppnås genom att erbjuda bra och ansvarsfulla spelupplevelser. Svenska Spel är också landets största sponsor av svensk idrott, på såväl elitnivå som gräsrotsnivå. I koncernen ingår Casino Cosmopol med Sveriges fyra internationella kasinon. Bolaget har cirka 2 100 anställda med huvudkontor i Visby. För mer information, besök
www.svenskaspel.se Med starkt kund- och digitalt fokus i en organisation som nu storsatsar på digital kundbearbetning
I rollen som Planner & Mervärdesansvarig samlas interna / externa insikter in och konkretiseras liksom struktureras i en kundbearbetningsplan. Idag avser uppdraget e-postkanalen och i en framtid troligen för flera digitala kanaler med fokus på de nya möjligheter som ges via marketing automation-plattformar. I samarbete med teamledare CRM Operativt Ansvarig stödjer du i att effektivisera och utveckla våra digitala kunddialoger, säkerställer att det vi gör är relevant för våra kunder och tar tillvara på de sponsringsmervärden som kan erbjudas våra kunder för långsiktig lojalitet och kundupplevelse. Du har ett mycket nära samarbete med CRM-analytiker, Marketing Automation Specialists och produktvarumärkesägare mfl. Rollen innebär många kontaktpunkter tvärfunktionellt internt, du blir "spindeln i nätet" som har koll på vad som sker i organisationen och som samlar ihop vad som bör vara värdefullt för våra kunder att ta del av liksom för att uppnå våra mål. Du kommer till ett företag där datadriven marknadsföring/CRM är ett satsningsområde och denna roll är en nyckelposition.
Arbetsbeskrivning
Du samlar in insikter, tex om Svenska Spelaktiviteter, kommande kampanjer, omvärldshändelser, sponsrings-och externa samarbetsavtal och konkretiserar och strukturerar dem i en kundbearbetningsplan. Andra huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Ta emot uppföljning och analyser från CRM-analytiker och omvandla dessa till konkreta planer för bearbetning
• Huvudansvarig för att kundbearbetningsplanen alltid är uppdaterad och aktuell
• Skriva briefer till content producers utifrån beslutad bearbetningsplan och/eller beställa content från våra externa byråer
• Breifa Marketing Automation Specialist om beslutade målgrupper
• Förmedla insikter som hjälper det operativa CRM teamet att utveckla relevant innehåll och aktiviteter till rätt målgrupp
• Säkerställa löpande utvärderingar för förbättring av riktad kommunikation
• Förmedla uppföljning och insikter tvärfunktionellt internt utifrån genomförd kundbearbetning
• Samla in, initiera och/eller utveckla mervärden kopplat till Svenska Spels stora sponsringsavtal eller andra externa pågående samarbeten så att dessa kommer våra kunder till del för att driva långsiktig lojalitet och kundnöjdhet liksom att genomföra den beslutade planen.
•
Publiceringsdatum2017-12-05ErfarenheterVi söker dig som har:
• Högskoleutbildning/universitetsexamen inom marknadsföring eller kommunikation
• Några års erfarenhet från CRM och lojalitetsprogram i företag inom business to consumer med stora kundbaser
Dina personliga egenskaperDu är affärsmässig, kommersiellt driven, analytisk samt strukturerad. Du är nyfiken och ser fram emot att ta del av konkreta resultat utifrån fakta / analytiska insikter i kombination kreativ kommunikation/content och mervärden. Eftersom du har ett stort kontaktnät på Svenska Spel har du en mycket god kommunikativ förmåga och har lätt för att bygga relationer. Du trivs med att vara "spindeln i nätet" som fångar upp vad som händer!
Varför just Svenska Spel?/Vi erbjuder dig
Spelbranschen är inne i en mycket spännande tid med hög grad av förändring. Marknaden omregleras och branschens aktörer går mot lika villkor. Svenska Spel har som målsättning att nu och framåt vara det ledande spel- och upplevelsebolaget på den svenska spelmarknaden. Du bör vara intresserad av spel och förstå drivkrafter kring spelandet, är du även en sportentusiast kommer du att stortrivas hos oss!
Rollen ingår i Kund & Marknadsavdelningen på Svenska Spel och du rapporterar till chef CRM. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Placering för tjänsten är i våra helt nya lokaler i Arena staden i Solna eller Visby. Resor till Visby förekommer kontinuerligt.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller Svenska Spel är du välkommen att kontakta Jeanette Eliasson, Chef CRM, på telefon 010-120 76 14 eller
jeanette.eliasson@svenskaspel.seHar du frågor om rekryteringen är du välkommen att kontakta Ulrika Ekbohm, HR-partner, på telefon 010-120 78 66 eller
ulrika.ekbohm@svenskaspel.seFacklig kontakt i denna rekrytering är Maria Schubert, Unionen,
maria.schubert@svenskaspel.seSå ansöker duVälkommen med din ansökan! Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan komma att stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen - så ansök redan idag!
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSvenska Spel
AdressSvenska Spel
Norra Hansegatan 17
62100 Visby
KontorsadressNorra Hansegatan 17
Jobbnummer 3838264
Observera att sista ansökningsdag har passerat.