Credit Administrator till Svea Bank (Vikariat)
Svea Bank AB / Bankjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bankjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svea Bank AB i Solna,
Stockholm,
Falun,
Uppvidinge,
Alvesta eller i
hela Sverige Vi söker nu dig som är en noggrann lagspelare till rollen som Credit Administrator inom vårt affärsområde Säljfinans, som arbetar med finansiering av produkter och tjänster i fysisk handel via vår kreditportal. Här blir du del av ett team som är hjälpsamma och har roligt på jobbet! Tjänsten är ett vikariat på heltid till och med oktober 2024 med chans för förlängning.
Om rollen
I rollen som Credit Administrator består arbetet främst av administrativa uppgifter. Det är en varierad och bred administrativ roll där du dagligen hanterar olika uppgifter samt har löpande kundkontakt med affärsområdets kunder och samarbetspartners. Huvudsakligen består dina arbetsuppgifter av registrering och arkivering av avtal, uppföljning av ID-uppgifter samt kontakt med slutkunder för verifiering av inkommande avtal.
Kontakt med kunder främst per mejl men även över telefon
Daglig posthantering, säkerställa uppgifter samt ta emot post löpande
Proaktivt arbete i form av att komma med förbättringsförslag samt uppdatering av rutinbeskrivningar och riktlinjer/processer
Vem är du?
Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av och trivs i en administrativ roll där du har haft stor nytta av ditt noggranna arbetssätt. Har du även erfarenhet av en serviceinriktad roll där kundkontakt över mejl och telefon ingått är det meriterande. Då du i din roll kommer ha kundkontakt ser vi att du kommunicerar väl på svenska i tal och skrift samt engelska i tal, har du även goda kunskaper i arabiska är detta meriterande.
Du trivs bra med att arbeta i en mindre grupp, där du tillsammans med dina kollegor gemensamt strävar efter att ge våra kunder god service och bidrar till att affären kan genomföras. Du stöttar dina kollegor och är hjälpsam, samtidigt som du självständigt ansvarar för dina dagliga arbetsuppgifter. Vi lägger stor vikt vid gott samarbete och tror att du som söker också värdesätter detta.
Om Svea Bank
Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.
Publiceringsdatum2023-08-18Så ansöker duUrval och intervjuer sker löpande och vi önskar att tillsätta tjänsten så snart som möjligt så skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterare Fredrika Engelin på
fredrika.engelin@svea.comVälkommen med din ansökan!
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-09-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Svea Bank AB (org.nr 556158-7634)
Evenemangsgatan 31 A (
visa karta)
169 79 SOLNA
Jobbnummer 8040687
Observera att sista ansökningsdag har passerat.