Credit Administrator Scania Credit AB
Scania Credit AB / Bankjobb / Södertälje
2014-12-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Credit Administrator Scania Credit AB" (publicerad 2016-03-11) ⬅️
Visa alla bankjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scania Credit AB i Södertälje Scania Credit AB, ett finansbolag inom Scania och en del av Scania Financial Services, är specialiserat på att erbjuda finansierings- och försäkringslösningar till emerging markets. Vi erbjuder leasing, avbetalning och försäkrings lösningar för Scania kunder i mer än 15 länder i Central- och Östeuropa, Mellanöstern och Asien. Scania Credit är en grupp av bolag bestående av Scania Credit AB i Södertälje med representationskontor och operativa dotterbolag. Gruppen har 70 anställda placerade i Almaty, Bangkok, Belgrad, Bukarest, Kiev, Ljubljana, Sarajevo, Sofia, Södertälje och Zagreb
Credit Administrator Scania Credit AB
Publiceringsdatum2014-12-05ArbetsuppgifterSom Credit Administrator arbetar du i ett team bestående av 4 personer i Södertälje. Teamet ansvarar för administration av cross-border finansiering, där vi är experter på kontrakts- och dokumenthantering. Inom teamet samarbetar vi för en jämn fördelning av arbetsbelastningen vilket innebär att du kommer arbeta med samtliga marknader tvärfunktionellt.
Vi har ett nära samarbete med våra lokalkontor, vilket innebär omfattande internationella kontakter. Du kontrollerar och registrerar kontrakt samt dokument relaterade till leverans och finansiering av lastbilar och trailers. Du beräknar kontraktsvärdet samt gör kalkyler i samband med förtidslösen eller omläggning av betalplaner.
Utöver detta hanterar gruppen även bokning av inkommande betalningar samt visst bokslutsarbete. Du kommer att vara en aktiv del av ett ständigt pågående förbättringsarbete av rutinbeskrivningar och processer etc.
Profil• Du är en driven person som får saker uträttade
• Noggrannhet samt god samarbetsförmåga är andra mycket viktiga egenskaper.
• Du är serviceinriktad och har mycket god kommunikationsförmåga på både svenska och engelska, såväl i tal som skrift. Ytterligare språkkunskaper i t.ex. Bosniska, Serbiska, Ryska är meriterande.
• Du har eftergymnasial utbildning.
• Du är van vid, tycker om och bidrar aktivt till kontinuerlig utveckling.
• Du har erfarenhet av miljö där snabba omställningar förekommer frekvent.
• Du har gärna några års erfarenhet av kontraktshantering för leasing- och avbetalningskontrakt.
• Du har en hög grad av förståelse/användning av IT system
• Erfarenhet av kund och leverantörsreskontra samt kontraktsrelaterade bokningar är meriterande.
Vi arbetar på dynamiska marknader vilket innebär att förändring är en del av det dagliga arbetet. Om du tycker att det låter spännande kanske du är den medarbetare vi söker till teamet Credit Administration i Södertälje.
Ytterligare information
Kontakta gärna Linda Strand (Teamleader Credit Administration), tfn 08-553 839 75.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-12-21
Sök via vår hemsida
Klicka på denna länk för att göra din ansökanDin ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior.
Ange följande referens när du ansöker: Jobb Id:20143022
FöretagScania Credit AB
AdressScania Credit AB
15187 SÖDERTÄLJE
KontorsadressNyköpingsvägen 33
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-55383660
Jobbnummer 2092468
Observera att sista ansökningsdag har passerat.