Country Sales Manager Sweden

Scanding AB / Säljarjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Ospecificerad arbetsort eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scanding AB i Ospecificerad arbetsort

Scanding levererar återvinningslösningar och -utrustning inom Sverige och Finland. Bolaget har funnits i över 20 år och är på stark tillväxt tack vare sin smarta helhetstjänst. Istället för att sälja utrustningen på traditionellt vis har man som utgångspunkt att erbjuda en helhetstjänst, som inte bara inkluderar leveransen av en optimerad och lokalanpassad återvinningsutrustning, utan även innehåller ett underhållsavtal samt möjlighet till finansiering.

Målet är nu att stärka sin position i Sverige genom att anställa en Country Sales Manager lokalt i landet.
Scanding har sitt huvudkontor i Finland och ett svenskt säljkontor i Stockholm.

Vill du vara med och utveckla Scanding i Sverige och Norden?

Publiceringsdatum
2019-02-08

Beskrivning
Som Country Sales Manager har du ansvar för försäljning och utveckling av Scanding's tjänster och utrustning. Du ökar volymen och utbudet på befintliga kunder samt utvecklar nya kunder. Du kommer utöver utrustningen att erbjuda en tjänst som ingen annan konkurrent erbjuder, nämligen en servicelösning för alla maskiner på marknaden. Därav har bolaget ett stort försprång på marknaden.

För att kunna lyckas i den här rollen krävs det en del resande, främst i Sverige, för att träffa kunder och andra samarbetspartners. Som säljansvarig rapporterar du direkt till Country Managern i Sverige.

Dina arbetsuppgifter
• Bearbeta och bredda affären hos befintliga kunder samt identifiera nya kunder.
• Tillsammans med VD och Country Manager ansvara för marknadsplan, affärsplan och relevanta aktiviteter
• Utveckla produkter och koncept
• Jobba mot stora som små butiker, butikskedjor, återvinningsföretag, industri och fastighetsbolag.
• Representera Scanding på mässor och olika events

Profil
Vi kommer att lägga stor vikt vid dig som person men har också några formella krav på din bakgrund:

• Minst 3 års erfarenhet av försäljning. Har du en bakgrund från handeln eller är en handlare, så är det ett superstort plus.
• Du har i tidigare roller haft resultat/budget ansvar
• Erfarenhet av marknadsstrategi och utformning av marknadsmaterial
• Möjlighet och erfarenhet av att resa i arbetet
• Organiserad och förmåga att planera och administrera ditt arbete
• Aktiv person med stort intresse för vår bransch och våra produkter
• Meriterande med ett upparbetat centralt och relevant kontaktnät

Detta erbjuder vi dig

• Möjligheten att vara med och bygga upp Scanding i Sverige och Norden.
• Stor påverkningskraft i ett stabilt företag o utveckling.
• Spännande och varierande arbetsuppgifter
• Ett företag som kan erbjuda bra produkter, helhetslösningar och vass kompetens.
• Tjänstebil


För att bli framgångsrik i rollen är det viktigt att du har en stark drivkraft för att göra affärer och en förståelse kring produkterna. Du är orädd, tycker om att göra långsiktiga affärer och är målinriktad i ditt sätt att arbeta. Eftersom du ska driva och vidareutveckla Scanding i Sverige är det viktigt att du är strukturerad och målmedveten. B-körkort är ett krav då du reser en hel del i jobbet.



Bostadsort flexibel då prioriteten är att hitta rätt person för rollen.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-10
Ange följande referens när du ansöker: Scanding
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Scanding AB

Jobbnummer
4604511

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scanding AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scanding AB: