Cost Controller till Loomis Sverige AB

Ogunsen AB (publ) / Controllerjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Sollentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Täby, Sundbyberg eller i hela Sverige

Är du en ekonom i början av din karriär som vill utvecklas mot controlling? Vill du jobba i en övergripande roll inom en samhällsviktig verksamhet där du får vara med och påverka? Då kan det här vara din nästa utmaning.

Om Loomis Sverige AB
Loomis är marknadsledande i Sverige när det gäller kontanthantering. Kärnan i vår verksamhet är värdetransporter och uppräkning där vi förflyttar och räknar upp kontanter och värdeföremål till och från butiker, banker, deponeringsboxar och uttagsautomater. I ett samarbete med bankomat erbjuder vi också privatpersoner hemleverans av över 30 resevalutor. På Loomis tror vi på mångfald och inkludering. Genom vår slogan "All Welcome" tar vi ställning som en inkluderande arbetsgivare och aktör i samhället. Här är alla medarbetare välkomna. Och alla våra kunder ska kunna betala på det sätt som passar dem - oavsett om det är kontanter, kort eller digitalt.

Loomis-koncernen har verksamhet i 24 länder och 23 000 medarbetare. Loomis är ett börsbolag som är noterat på large cap-listan på Nastaq Stockholm. Huvudkontoret finns i Sollentuna norr om Stockholm.

Din roll som Cost Controller
Som Cost Controller är dina främsta uppgifter att stödja, samordna och utveckla Loomis Sveriges inköpsarbete. I arbetsuppgifterna ingår även planering, uppföljning, analys och kommunikation kring Loomis inköpsverksamhet. Rollen inkluderar arbete med traditionell kostnadsuppföljning och kostnadsrapportering samt delaktighet i bokslutsarbete.

Publiceringsdatum
2023-01-09

Dina arbetsuppgifter
Översyn av inköp utifrån kostnader, kvalitet och kommersiellt värde

Förhandling med leverantörer

Ansvara för samordning av processer för leverantörsuppföljning

Driva utveckling av systemstöd (avtalsdatabas)

Uppföljning inom reglerade områden som utkontraktering, informationssäkerhet och dataskydd

Samordna frågor från leverantörer och kunder

Utveckla och effektivisera leverantörsflöden

Ta fram, analysera och kommunicera nyckeltal och kostnadsutfall

Utveckla processer och uppföljning avseende investeringar (CAPEX)

Kostnadsrapportering

Budget/prognos arbete relaterat till inköp och kostnader

Utbilda och informera personal och avtalsansvariga

Tjänsten är placerad inom finansfunktionen och du rapporterar till CFO. Arbetet innefattar mycket kontakter internt med avdelningschefer och externt med leverantörer.

Vem är du?
Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi eller annan motsvarande eftergymnasial utbildning. Minst 1-2 års relevant arbetslivserfarenhet inom ekonomi är ett krav. Kunskap inom Excel och Powerpoint är ett krav och ett stort systemintresse är en fördelaktigt. Har du jobbat med affärssystemen Mercur och IFS är det ett plus. Intresse för inköp, upphandling och processutveckling är viktigt då du kommer att vara med och forma rollen. Jobbet kräver att du talar och skriver flytande svenska och engelska.

Som person är du driven och analytisk med en fallenhet för siffror. Du är van att jobba strukturerat och metodiskt med dokumentation. Då du förutsätts driva dina uppgifter framåt samt kommunicera effektivt på olika nivåer är det bra om du trivs i en samordnande roll. Du har en stark vilja och ambition att växa och utvecklas samt motiveras av att jobba mål- och resultatorienterat samtidigt som du månar om professionella relationer.

Tjänsten kräver att du är ostraffad, drogfri och inte har några betalningsanmärkningar. Vi gör säkerhets- och bakgrundskontroller på alla våra medarbetare.

Så ansöker du
I denna rekrytering har Loomis valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Helena Öberg på 076-6471603. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-02-06. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår Integritetspolicy

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Kontakt
Helena Öberg
helena.oberg@sjr.se

Jobbnummer
7323827

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ogunsen AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ogunsen AB (publ):