Controller till myndighet i Sundsvall
Adecco Sweden AB / Controllerjobb / Sundsvall
2025-01-20
Visa alla controllerjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Kramfors eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2025-01-20Om tjänstenVi söker en Controller till en myndighet som är inne i ett förändringsarbete där man bland annat infört en ny modell för ledning- och styrning av verksamheten samt ett nytt sätt att sätta mål, planera, prioritera och följa upp verksamheten. Din roll som Controller tillsammans med teamet innebär att skapa en struktur med tillhörande processer för planering och uppföljning, anpassa olika stödsystem för att tillhandahålla information samt att skapa kvalitetssäkrade rutiner för arbetsmoment som ska utföras både inom teamet och av olika roller i verksamheten.
I din roll som Controller kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Arbeta aktivt med ekonomistyrning i syfte att säkerställa ekonomistyrningsstruktur och information som behövs samt uppföljning av verksamheten
• Arbeta med budget och prognoser på olika nivåer i organisationen
• Göra analyser av ekonomiskt resultat och hantering av avvikelser
• Vara ett stöd till chefer, projekt och styrgrupper i planering och uppföljning av ekonomiskt resultat
• Ta fram beslutsunderlag inför beslut om prioriteringar och investeringar
• Göra presentationer av planer, beslutsunderlag, analyser mm till olika lednings forum mm
• Utveckla, dokumentera och implementera processer och rutiner inom området
Samtidigt som utvecklingsarbetet pågår ska den löpande verksamheten med planering, budget, prognoser, uppföljning och rapportering upprätthållas. Under året ska även ett nytt ekonomisystem upphandlas.
Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Controller är ett konsultuppdrag på 75-100% med överenskommes om omfattning efter hand. Uppdraget beräknas starta 2025-02-15 och pågå till och med 2025-12-31.
Uppdraget ska till största delen utföras på plats på myndighetens kontor i Sundsvall
Krav för tjänsten:
• Akademisk examen inom ekonomi eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
• Minst 5 års erfarenhet av att arbeta med ekonomistyrning
• Minst 5 års erfarenhet av att arbeta som controller eller motsvarande på statlig myndighet
• Mycket goda kunskaper i Svenska i tal och skrift
• Erfarenhet av att driva utvecklings- och förbättringsarbete inom ekonomistyrningsområdet
• Erfarenhet av att stötta ledning och chefer i budget och uppföljningsarbete
• Erfarenhet av olika stödsystem för planering och rapportering, tidredovisning mm
• Mycket goda kunskaper i Excel
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.
Meriterande för tjänsten:
• Erfarenhet av att arbeta med affärssystemet Unit4 ERP Agresso
• Erfarenhet från en myndighet med uppdrag som innefattar handläggning och utbetalning av förmåner, som anställd eller konsult.
Ange var i CV eller likvärdigt de uppgifter finns som styrker meritvärden enligt ovan
Om dig:
Vi söker en självgående och erfaren Controller som kan bidra både i det löpande arbetet och det pågående utvecklingsarbetet. Du är strukturerad och levererar resultat med hög kvalitet inom givna tidsramar. Du trivs i samarbeten, bidrar till ett positivt arbetsklimat och är lyhörd för andras idéer och perspektiv. Du kommunicerar tydligt och pedagogiskt, och har förmågan att förklara komplexa processer på ett lättbegripligt sätt.
Du tar ansvar, agerar proaktivt och söker lösningar på problem. Du är van att fatta egna beslut och tar initiativ när det behövs. Vidare är du flexibel, kan prioritera vid förändrade förutsättningar och ser förändringar som en möjlighet att utvecklas och driva arbetet framåt.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2025-01-23
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco 's växel 010 - 173 73 00 eller
ankii.arnquist@adecco.seHar du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.se Välkommen med din ansökan!
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-01-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Kontakt National Recruiter
Anki Arnquist
Anki.Arnquist@adecco.se Jobbnummer 9112271