Controller sökes för konsultuppdrag på Kammarkollegiet

Jurek Recruitment & Consulting AB / Controllerjobb / Stockholm
2024-05-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Controller sökes för konsultuppdrag på Kammarkollegiet" (publicerad 2024-05-27) ⬅️


Visa alla controllerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Recruitment & Consulting AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Jurek söker en erfaren controller för ett konsultuppdrag på Kammarkollegiet i Stockholm. Har du minst tre års erfarenhet som controller och erfarenhet av statlig redovisning?

Varmt välkommen att läsa annonsen och ansök uppdraget redan idag!

Om uppdraget
Statens inköpscentral är en avdelning inom Kammarkollegiet som ansvarar för upphandling och förvaltning av de statliga ramavtalen. Antalet medarbetare är ca 70 och är fördelade på fyra enheter och en stab. Staben utgörs av tre personer vilka är direkt underställda avdelningschefen. Controller som denna annons avser kommer att placeras på staben.

Publiceringsdatum
2024-05-15

Dina arbetsuppgifter
Konsulten kommer bland annat att ansvara för följande arbetsuppgifter:

* Budget och prognosarbete för avdelningen i enlighet med Kammarkollegiets processer
* Årsredovisning - insamling och sammanställning av de delar som avser Statens inköpscentral
* Registrering och underhåll av uppgifter i Kammarkollegiets ekonomissystem (Unit4 ERP)
* Fakturabevakning
* Sammanställning och uppföljning av avdelningens tidsrapportering
* Dokumentansvar för de delar som ligger inom rollen
* Kreditbevakning via Creditsafe (registrera nya bolag, namnändringar, konkurser mm.)
* I samverkan med kollegorna på staben arbeta med utvecklingsaktiviteter och förbättringsarbete bl.a. utifrån verksamhetsplanen
* Tillsammans med kollegorna på staben delta i arbetet med ramavtalsleverantörernas redovisning av omsättning kvartals-/halvårsvis
* Svara på frågor och tillhandahålla underlag/rapporter till kollegorna på avdelningen gällande omsättning och intäkter m.m.
* Delta, för stabens räkning, i avdelningens processutvecklingsgrupp
* Delta, för avdelningen, i myndighetens IT-systemförvaltningsområde ESHR (Ekonomi, Styrning och HR)

Uppdraget innebär mycket samarbete och interaktioner med kollegor inom staben, på avdelningen men också inom myndigheten, och förutsätter att konsulten är kommunikativ och har god samarbetsförmåga.

Vem är du?

Erbjuden konsult ska uppfylla nedan kompetenskrav;

* gymnasium eller likvärdig utbildning
* genomgått utbildning inom aktuellt område
* minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller
* goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
* kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt)
* kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)
* erfarenhet av statlig redovisning
* kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
* Ha erfarenhet av arbete i Excel på avancerad nivå som innefattat:
• hantering av stora mängder data och statistik
• sammanställning av data och framtagande av rapporter
• skapande av formler och funktioner
* Kunna hålla presentationer inför avdelningens ledningsgrupp, vid avdelningsmöten mm.

Det är meriterande om du har:

* erfarenhet av att självständigt ha lett arbetsgrupper eller mindre projekt
* erfarenhet av verksamhetsplanering och uppföljning inom statlig förvaltning
* arbetat som som controller på statlig myndighet
* goda kunskaper inom statlig redovisning och redovisning av avgifter och anslag.

Du erbjuds
Du erbjuds ett konsultuppdrag som är ett vikariat för en medarbetare som ska vara föräldraledig. Önskemål är att uppdraget kan påbörjas i augusti 2024. Uppdraget ska sedan pågå till och med maj 2025. Kammarkollegiet ska därefter ha möjlighet att förlänga uppdraget i ytterligare tre månader. Uppdraget är på heltid, 40 tim/vecka och ska genomföras på Kammarkollegiet, Slottsbacken 6, i Stockholm. Det finns viss möjlighet till distansarbete.

Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Emelie Kumlin på emelie.kumlin@jurek.se.
Om verksamheten
Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jurek Recruitment & Consulting AB (org.nr 556694-5324), http://www.jurek.se/

Arbetsplats
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Kontakt
Emelie Kumlin
emelie.kumlin@jurek.se

Jobbnummer
8681925

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Recruitment & Consulting AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Recruitment & Consulting AB: