Controller/granskningsansvarig till Arvsfondsdelegationsenheten

Kammarkollegiet / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kammarkollegiet i Stockholm, Karlstad, Härnösand eller i hela Sverige

Arvsfondsdelegationen är en nämndmyndighet med uppgift att besluta om fördelning av projektmedel ur Allmänna arvsfonden. De projekt som finansieras ur fonden ska bidra till att förnya och utveckla verksamhet för barn, ungdom och personer med funktionsnedsättning. BRIS, Självmordslinjen, Friends, Cirkus Cirkör, Glada Hudikteatern, färdtjänsten och personlig assistans är exempel på verksamheter som startade som arvsfondsprojekt.

Arvsfondsdelegationsenheten utför administrativa och handläggande uppgifter åt Arvsfondsdelegationen. Verksamheten präglas av hög delaktighet och god kontroll på fondmedlens användning. Arvsfondsdelegationsenheten har idag ca 25 anställda.

Vi kan erbjuda dig ett omväxlande, utmanande och garanterat roligt arbete i en stimulerande miljö. Vi har stundtals ett högt tempo och många olika aktiviteter som pågår parallellt. Vår arbetsplats präglas av effektivitet, omtanke om varandra och stora möjligheter att utvecklas.

Nu söker en controller/granskningsansvarig till enheten.

Arbetsbeskrivning
Som controller/granskningsansvarig kommer du att ge stöd till de organisationer som erhållit projektstöd ur Arvsfonden och till enhetens handläggare i frågor som rör ekonomisk redovisning och budgetering.

Centralt i rollen som controller/granskningsansvarig ingår att utveckla enhetens processer vad gäller ekonomisk uppföljning samt att operativt genomföra kontroll av projektmedlens användning.

Samtliga arvsfondsprojekt granskas årligen av kvalificerade revisorer. I dina arbetsuppgifter ingår att utveckla arbetet med revisorerna och ta fram en granskningsstrategi.

Arbetet utförs självständigt men du kommer att ha ett tätt samarbete med enhetens övriga medarbetare och flera övriga interna och externa kontaktytor.

Resor inom Sverige ingår i arbetet.

Publiceringsdatum
2017-09-14

Kvalifikationer
Du har högskole-/universitetsutbildning inom ekonomi och minst fem års aktuell erfarenhet av controller- eller revisionsarbete.

Det är meriterande om du har arbetat med ideella organisationer och/eller har erfarenhet av att granska och följa upp projekt. Erfarenhet av bidragshantering och statligt stöd är också meriterande.

Som person har du hög integritet, är serviceinriktad och konstruktiv och mer inriktad på att ge stöd i preventivt syfte än att hitta fel i efterhand. Du är pedagogisk och kommunicerar på ett tydligt och enkelt sätt.

Du är självständig och trivs med att arbeta individuellt samtidigt som du är prestigelös och har god social kompetens och naturligt blir en del av ett arbetslag.

Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten.

Mer information
Tillträde snarast. Anställningen är tillsvidare som inleds med sex månaders provanställning.

Ansökan
Välkommen med din ansökan via www.kammarkollegiet.se/karriär, inklusive CV och personligt brev, senast den 2 oktober 2017.

Kontaktpersoner
Hans Andersson, enhetschef, telefon 08-700 09 66
Nina Neby, controller, telefon 08-700 07 80
Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48
Hanne Konradsen, ST, telefon 08-700 07 88

Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

www.kammarkollegiet.se

Kammarkollegiet förvaltar drygt 175 miljarder kronor åt mer än 400
kunder. Vi representerar Allmänna arvsfonden, auktoriserar tolkar och
för allmänhetens talan i miljöprocesser.
Kammarkollegiet effektiviserar den offentliga förvaltningen genom att
ingå ramavtal avseende bland annat IT och kontorsinredning. Vi godkänner
också ändringar i stiftelseförordnanden. Kammarkollegiet fastställer
resegarantier och försäkrar hela den statliga verksamheten. Även
studenter är försäkrade via oss. Detta för att nämna några av våra drygt
30 olika uppdrag vi har från regeringen.
Kammarkollegiet har cirka 270 anställda framför allt jurister, ekonomer
och kvalificerade handläggare varav merparten arbetar centralt i
Stockholm. Försäkringsverksamheten med cirka 40 medarbetare är belägen i
Karlstad.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Kammarkollegiet tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kammarkollegiet

Adress
Kammarkollegiet
Box 2218
10315 Stockholm

Kontorsadress
Birger Jarlsgatan 16

Jobbnummer
3697967

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kammarkollegiet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kammarkollegiet: