Controller/Ekonomiansvarig till Electrolux
Premier Service Sverige AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Premier Service Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Företagsinformation
Till Electrolux Filters fabrik i Nygård, lokaliserad mellan Göteborg och Lilla Edet söker vi en Controller/Ekonomiansvarig. Electrolux Filter är ett företag inom Electroluxkoncernen. Vi utvecklar, tillverkar och säljer filtreringssystem till dammsugare.
Tjänstebeskrivning
I denna tjänst som controller och ekonomiansvarig kommer du att vara en viktig del för att säkerställa en fortsatt lönsam utveckling av verksamheten. Arbetet är operativt och dina huvuduppgifter består av kontroll av leverantörs- och kundreskontra, bokningar i huvudboken, lönekörning, redovisning av månads/årsresultat samt rapportering.
Dessutom kommer du att delta i företagets budgetarbete. Du säkerställer även att arbetet sker enligt alla lagar och regler samt efterlevnad av Electroluxkoncernens interna krav.
Du medverkar i framtagningen av årsredovisning, årsdeklaration samt kommunikation med externa revisorer. Till din hjälp har du vår globala controller samt fabrikschef. Du kommer att rapportera till fabrikschefen.
Electrolux kan erbjuda dig ett omväxlande och fritt arbete i en global miljö med kontakter över stora delar av världen. Ständig utveckling och många utmaningar i en miljö som präglas av arbetsglädje, eget ansvar och en lojal arbetsstyrka. Rätt person har möjlighet att få erfarenhet av alla våra avdelningar som kvalitet, HR, logistik, produktion, m.m.
Kvalifikationer
Är du en person som drivs av att saker ska bli rätt och riktigt? Då kan detta vara en chans du inte skall missa.
Du kommer att få möjlighet att utvecklas tillsammans med oss, och din samarbetsförmåga kommer att ha stor betydelse i ditt nya arbete.
Electrolux har engelska som koncernspråk och vi ser av den anledningen att du arbetar obehindrat på engelska i både tal och skrift.
Vi tror att du är ekonom med någon form av eftergymnasial utbildning och jobbar med leverantörsreskontra, redovisning eller löneadministration idag.
Du bör ha mycket god kunskap om svenska redovisningsprinciper, samt självständigt ha arbetat med bokslut och årsredovisningar.
Har du god IT kunskap på operativ nivå samt jobbat i affärssystem kommer du snabbt komma in i din nya roll. Vi ser även att du har avancerad kunskap i Excel.
Låter det intressant?
I den här rekryteringen arbetar vi tillsammans med rekryteringsföretaget Premier. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringskonsult Malin Andersson på telefon 0707-858648.
Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida,
www.premier.se snarast, dock senast 2019-03-31. Vi kommer att arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.
Välkommen med din ansökan!
Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet i 7 städer och är idag ca 700 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2019-03-14ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-31
Ange följande referens när du ansöker: 2124
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Andersson 0707858648
FöretagPremier Service Sverige AB
AdressPremier Service Sverige AB
Torggatan 5
46134 Trollhättan
KontorsadressTorggatan 5
Jobbnummer 4667840
Observera att sista ansökningsdag har passerat.