Controller

Landstinget Västernorrland, Landstingsstaben / Administratörsjobb / Härnösand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Härnösand, Mark, Kramfors, Timrå, Sundsvall eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Västernorrland, Landstingsstaben i Härnösand, Sundsvall, Örnsköldsvik eller i hela Sverige

Landstinget Västernorrland arbetar för liv och hälsa och är en av länets största arbetsgivare.
Upphandlingsenheten tillhör Landstingsstaben Ekonomi och finans och genomför på uppdrag upphandling och inköp för Landstinget Västernorrlands verksamheter. Landstinget hanterar en inköpsvolym på ca 3,7 miljarder per år. Landstinget som upphandlande myndighet omfattas av lagen om offentlig upphandling (LOU). Vi söker nu en controller till upphandlingsenheten i Härnösand.

Publiceringsdatum
2011-05-20

Arbetsuppgifter
Som medarbetare på upphandlingsenheten arbetar du självständigt med utmanande och omväxlande arbetsuppgifter i nära kontakt med våra uppdragsgivare inom Landstinget, länets kommuner och privata företag. En utmaning för oss alla på upphandlingsenheten, inklusive dig som får detta arbete, är att fördubbla inköpsvolymen till ca 2,6 miljarder samtidigt som nya arbetsmodeller införs och personalstyrkan utökas med sex medarbetare.
Uppgiften som controller innebär att utveckla rutiner och metoder för uppföljning av Landstingets alla inköp. Dessa ska utgå från krav och förutsättningar som fastställs av den politiska ledningen, landstingsledningen, förvaltningschefer, verksamheterna och upphandlingsenheten. Landstinget har Raindance (Logica) som ekonomisystem och IoF (Aditro) som e-handels och fakturasystem.
Du kommer att arbeta i en flexibel organisation där tempot är högt och där det ställs stora krav på självständighet. Som controller ska du hantera ekonomiska frågor för uppföljning och analys inom det som rör inköp och upphandling, men även annat inom området avtal för offentlig upphandling. Du ska ansvara för att följa upp realiserad kostnadsreduktion samt förse kategoriansvarig och upphandlingschef med olika rapporter.
Det är viktigt för oss att ge våra medarbetare nödvändig kompetensutveckling för att de ska fungera bra i sina uppdrag.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskole-/universitetsutbildning inom ekonomi. Du som söker ska ha flera års arbetslivserfarenhet och det är meriterande om du har arbetat med upphandling inom offentlig sektor. Annan erfarenhet från offentlig sektor är också meriterande. Vi förutsätter att du har goda datakunskaper. Då arbetet innebär resor i tjänsten är körkort för personbil ett krav.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att passa bra i detta arbete är du intresserad av människor och ekonomiska frågor. Du arbetar målinriktat och fungerar bra med både självständigt arbete och arbete i grupp. Vidare är du lyhörd för kundbehov, har förmåga att arbeta med hög arbetsbelastning samt har en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-06-12
Vi har gjort vårt mediaval för annonsering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare och andra säljare av rekryteringstjänster.
Ange följande referens när du ansöker: 11LS1191
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Sören Lanner, upphandlingchef, 0611-80430, 070-5224588

Facklig kontakt
Mikael Westin, SKTF, 0611-804 24, 070-345 31 06
Lena Lindström Sundin, SACO, 0611-80362, 070-3480251

Företag
Landstinget Västernorrland, Landstingsstaben

Adress
Landstinget Västernorrland, Landstingsstaben
87185 Härnösand

Jobbnummer
940561

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Västernorrland, Landstingsstaben

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Västernorrland, Landstingsstaben: