Controller
Kommunstyrelseförvaltningen, Ekonomiavdelningen, Upphandling Söd / Administratörsjobb / Haninge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Haninge,
Ödeshög,
Hjo,
Vadstena,
Boxholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kommunstyrelseförvaltningen, Ekonomiavdelningen, Upphandling Söd i Haninge Samordnad varudistribution på Södertörn söker Controller
Bakgrund
Södertörnssamarbetet består av åtta kommuner: Botkyrka, Haninge, Huddinge, Nykvarn, Nynäshamn, Salem, Södertälje och Tyresö.
Som ett led i omställningen till ett klimateffektivt samhälle fattade respektive kommunstyrelse i början på 2013 beslut att gemensamt införa samordnad varudistribution.
Samordnad varudistribution ska nu gå från projektfas till förvaltningsfas. Därav söker vi nu resurser till en central förvaltningsorganisation. Huvuduppdraget för den nyinrättade organisationen är att i vardagen operativt driva och förvalta den samordnade varudistributionen med hög kvalité för samtliga Södertörnskommuner. I detta arbete ingår att planera och kravställa samordnad varudistribution och stödja kommunerna med detta i deras upphandlingar. I arbetet ingår även att vara delaktig vid implementation av avtalen mellan kommun, varuleverantör och distributör och upprätthålla leveransflödet samt följa upp och utveckla leverans, processer och rutiner. Arbetet innefattar även att stödja och driva frågor vid oenighet mellan kommun, leverantör och distributör. Organisationen ansvarar även för att utveckla konceptet samordnad varudistribution i samarbete med kommunerna och distributören. Totalt kommer organisationen innefatta tre tjänster, en uppdragsansvarig, en logistiker och en controller som i nära samarbete ska skapa och upprätthålla en professionell förvaltningsorganisation. Uppdragsansvarige kommer att hålla ihop gruppen och ha en teamledande roll. Organisationen kommer att företräda och arbeta för samtliga Södertörnskommuner och verka för en hållbar miljö på Södertörn samt skapa skalfördelar både ur ett ekonomiskt och ur ett effektivitetsperspektiv.
Organisationen kommer att vara placerad i Haninge kommun vid Upphandling Södertörn. Upphandling Södertörn leder, samordnar och utvecklar sedan hösten 2012 Haninge och Nynäshamns kommuners upphandlings- och inköpsverksamhet. Organisatoriskt ingår verksamheten i Haninge kommuns ekonomiavdelning.
Publiceringsdatum2017-03-20Dina arbetsuppgifter - Analysera processerna i samordningen med syftet ständig förbättring och målfokus
- Arbeta med att hitta synergieffekter för Södertörn i frågor som rör samordnad varudistribution.
- Sätta upp format och struktur för återkoppling (månatlig/kvartalsvis) gentemot Södertörnskommunerna
- Strukturera upp och följa upp KPI:er för varuleverantör och distributör
- Säkerställa att avtalen med distributör och leverantör följs
- Ta fram faktureringsunderlag
ProfilVi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med uppföljning, både ur ett avtalsperspektiv och ur ett ekonomiskt perspektiv. Att du är analytiskt och arbetar proaktivt med analyser kring förbättringar för en framgångsrik verksamhet ser vi som en självklarhet.
Din vana av att arbeta i excel och eller databaser samt dina goda kunskaper kring att hantera stora mängder data leder till att du arbetar strukturerat med hela flöden som är nedbrytningsbara i detaljer.
För att trivas i rollen behöver du utifrån analyserna presentera resultaten och motivera till handling i verksamheterna. Du kommer att vara ett stöd åt dina kontaktytor i uppföljningsfrågor.
Kvalifikationer: Akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande kvalifikationer/utbildning.
Dina personliga egenskaperVi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är kommunikativ, entusiasmerande, målfokuserad och strukturerad. Vi förväntar oss medarbetare som vill utveckla och utvecklas inom sitt område och som blir sporrade av höga målsättningar.
Tjänstens många kontaktytor ställer krav på hög servicekänsla, mycket god samarbetsförmåga samt en förmåga att bygga och underhålla relationer. Som uppdragsansvarig förväntas du arbeta självständigt och målfokuserat.
Välkommen med din ansökan som ska innehålla ett personligt brev, CV och ett indikativt löneanspråk. Det personliga brevet bör förklara varför just du passar i rollen som uppdragsansvarig. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Ansökan registreras på
https://haninge.mynetworkglobal.com/se/what:job/jobID:141681/ I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast möjligt tillsvidareanställning
ErsättningIndividuell lönesättning tillämpas
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-16
Ange följande referens när du ansöker: 2017/163
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMikael Blomberg, upphandlings- och inköpschef 08-606 74 46
Jenny Bejker, senior projktledare på Södertörn 0709-75 05 59
FöretagKommunstyrelseförvaltningen, Ekonomiavdelningen, Upphandling Söd
AdressKommunstyrelseförvaltningen, Ekonomiavdelningen, Upphandling Söd
Rudsjöterassen 2
13640 Handen
KontorsadressRudsjöterassen 2
Jobbnummer 3385643
Observera att sista ansökningsdag har passerat.