Controller -administrativ samordnare/ekonom

Stiftelsen Activa i Örebro län / Företagsekonomjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Ospecificerad arbetsort eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stiftelsen Activa i Örebro län i Ospecificerad arbetsort

Vårt jobb: att se till att människor får jobb
Stiftelsen Activa i Örebro län bildades 1989. Våra huvudmän är Örebro läns landsting och Örebro kommun. Stiftelsen Activa har 30
tillvidareanställda och ca 20 anställda på viss tid och har verksamhet i länets alla tolv kommuner.
Vårt uppdrag är att stödja arbetslösa som pga funktionsnedsättning har svårt att få fäste på arbetsmarknaden.
Activa planerar en förstärkning av den ekonomiska och adminsitrativa kompetensen och öker därför en ekonom med ansvar för ekonomistyrning och uppföljning.

Publiceringsdatum
2011-10-04

Dina arbetsuppgifter
I din roll som adminstrativ samordnare/ekonom ingår du i ledningsgruppen. Du arbetar självständigt med helhetsansvar för Activas ekonomi, personal och adminstrativa servicefunktion inkl fastighetsvaktmästeri och reception och leder det dagliga arbetet inom denna enhet . Du har övergripande ansvar för löpande ekonomiarbete såsom budgetarbete, bokföring, bokslut, uppföljning och prognoser och för det personaladministrativa arbetet. Uppföljning och kontroll av avtal med uppdragsgivare, kunder och leverantörer är en del av ansvaret.
På enheten har du medarbetare för vilka du har personalansvar. Du rapporterar direkt till verksamhetschefen och är föredragande i stiftelsens styrelse. Du ger stöd till och har en nära dialog med budgetansvariga enhetshetschefer, projektledare och andra medarbetare i organisationen.
Du bygger och vårdar relationer till våra huvudmän och samarbetspartners och svarar för kontakten med arbetsgivarorganisation, banker, myndigheter och revisorer.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som är utbildad civilekonom eller motsvarande. Du har dokumenterad erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete med goda kunskaper inom redovisning och erfarenhet av ekonomiansvar i ledande befattning. Erfarenhet och utbildning inom personaladminstrativt arbete är en merit.
Som person är du drivande, strukturerad, analytisk och ansvarstagande. Du har lätt för att samarbeta och är tydlig i din kommunikation. På ett pedagogiskt sätt kan förmedla information som rör ekonomi och uppföljning till ledningsgrupp, styrelse och medarbetare. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Förmåner
Tillsvidareanställning med provanställning 6 månader. Arbetstid från 75 % till heltid med frihet att fördela arbetstiden på lämpligt sätt.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön
Individuell lönesättning, kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-11-03
Ange följande referens när du ansöker: Adminsitrativ samordnare
Ansökan kan skickas till e-postadress: activa@s-activa.se

Kontakt
Örjan Samuelsson, Verksamhetschef, 070-7549630, 019-209630 (Telefon), orjan.samuelsson@s-activa.se

Facklig kontakt
Febe Ågren, SKTF, 019-209635, febe.agren@s-activa.se

Företag
Stiftelsen Activa i Örebro län

Adress
Stiftelsen Activa i Örebro län
Box 22026
70202 ÖREBRO

Kontorsadress
Landbotorpsallén 25

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 019-209630
E-postadress: orjan.samuelsson@s-activa.se

Jobbnummer
1045850

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stiftelsen Activa i Örebro län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stiftelsen Activa i Örebro län: