Contract support

The We Select Company AB / Redovisningsekonomjobb / Luleå
2020-04-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Contract support" (publicerad 2021-03-23) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos The We Select Company AB i Luleå, Piteå, Älvsbyn, Haparanda, Skellefteå eller i hela Sverige

Vill du arbeta på ett internationellt företag i en roll med goda utvecklingsmöjligheter? Är du strukturerad, kommunikativ och trivs i en roll där du är spindeln i nätet? Då är du rätt person för tjänsten som Contract Support! Sök redan idag då urvalet sker löpande.
Nu söker CBRE en Contract Support där din huvudsakliga uppgift blir uppföljning av kundkontrakt i Luleå. Din roll blir bland annat att säkerställa att villkoren i vårt kundkontrakt efterföljs och i rollen ligger stort fokus på de finansiella aspekterna. På aktuellt konto tillhandahåller CBRE fastighetsanknutna servicetjänster inom facility management såsom reparationer, drift & underhåll av byggnader och installationer etc.
Du arbetar med löpande uppföljning och säkerställer att den lagda budgeten hålls. Du samlar in, analyserar och följer upp data som ligger till grund för beslut som leder till att finansiella mål uppfylls. I rollen ingår att medverka vid förhandlingar och avtalsmöten med kund samt vid avstämningsmöten med leverantörer. Som Contract Support rapporterar du till Contract Manager och jobbar nära Finance och Operations avdelningar. Arbetet sker för det mesta självständigt men kräver även god samarbetsförmåga. I rollen ingår att vara den som tillsammans med Contract Manager står för en säker arbetsplats innefattande rapportering av QHSE bla.
Vi är ett värderingsstyrt företag som arbetar utifrån våra värdeord RISE (Respect, Integrity, Service och Excellence). Dessa värderingar har vi med i alla delar av vårt arbete och vi vill att det skall genomsyra allt vi gör liksom att du som medarbetare hos oss också vill leva efter dessa.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ta fram underlag, sätta ihop interna och externa månads- och kvartalsrapporter samt presentera dessa till kund och interna intressenter
Utveckla och forma modeller för uppföljning och rapportering för att förbättra standarder för den finansiella hanteringen och QHSE
Vara behjälplig vid månads- och årsbokslut samt budgetarbete
Säkerställa att fakturor hanteras och betalas korrekt
Ansvara för inköpsprocesser och ha kontakt med befintliga samt nya leverantörer
Medverka och planera avstämningsmöten med leverantörer samt säkerställa god kommunikation med dessa
Identifiera och synliggöra framtida finansiella affärsrisker och -möjligheter
Agera beslutsstöd och support i diverse affärsmässiga och finansiella frågor
Hantera personalinformation, t.ex. utbildningar, ledigheter, schemahantering och sjukfrånvaro

Vi söker dig som är/har:
utbildad ekonom eller motsvarande och har 1-2 års erfarenhet av ovanstående uppgifter
erfarenhet av att bygga starka relationer, både internt och externt, och agera professionellt i alla lägen
mycket goda kunskaper i Excel och har arbetat i ekonomi- och affärssystem
erfarenhet av redovisning och rapportering är en fördel
erfarenhet/kännedom om fastighetsförvaltning är ett plus, men inget krav
ordningsam, strukturerad och analytisk
goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
kan arbeta självständigt men också i team

För att lyckas i rollen är du proaktiv och lösningsorienterad. Du är prestigelös, har en positiv inställning och trivs med att arbeta i en organisation där du har många kontaktytor, varför ditt sätt att knyta kontakter är viktigt. Vi värdesätter att du har stort kundfokus, är ansvarstagande och pålitlig. Du stimuleras av en miljö som utmärks av stort engagemang och där förmågan att hantera snabba förändringar och kommunicera är av stor betydelse.
Vi erbjuder en omväxlande tjänst i en global organisation med stora utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du vara med på den spännande tillväxtresa och förändringsprocess som företaget för närvarande genomgår. Vi är stolta över att LinkedIn 2017 utsåg CBRE till ett av världens 20 bolag där talanger helst vill arbeta och att Forbes 2018 valde ut CBRE till en av de bästa arbetsgivarna för kvinnor. Tjänsten är på heltid och ett vikariat, fram till årsskiftet 20/21, med placering i Stockholm. Start under sommaren 2020.
Känner du igen dig i ovan beskrivning? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Vi arbetar löpande med vårt urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, 2020-05-15
Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef: Hans Mäkitaavola, Contract Manager, 072 203 65 52
CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som bidrar till våra kunders framgång! Våra ca 100 000 anställda hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster via våra cirka 530 kontor över hela världen och omsatte 2019 23,9 miljarder dollar. CBRE Global Workplace Solutions (GWS) är ett affärsområde inom CBRE som levererar integrerade tjänster inom facilities management, projekt och rådgivning.
Affärsområdet DCS är specialiserade på avancerad drift av datorhallar och sitter på driftansvar för 800+ Datacenters över hela världen.

Publiceringsdatum
2020-04-30

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-05-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
The We Select Company AB
Rådstugatan 11
97238 LULEÅ

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
The We Select Company AB (org.nr 556841-1671), https://www.cbre.se/sv-se
Rådstugatan 11 (visa karta)
972 38  LULEÅ

Arbetsplats
Cbre

Jobbnummer
5210220

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från The We Select Company AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos The We Select Company AB: