Contract Manager
Jerrie / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jerrie i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Härryda,
Stenungsund eller i
hela Sverige Gunnebo Nordic AB är det svenska säljbolaget i säkerhetskoncernen Gunnebo. Vi har nästan 200 års branscherfarenhet och vårt erbjudande består av säkerhetsprodukter, service och mjukvara inom kontanthantering, tillträdeskontroll, säkerhetsskåp och valv samt elektronisk säkerhet till banker, detaljhandel, kollektivtrafik, offentliga och kommersiella byggnader samt industri- och högriskanläggningar. Vi har en rikstäckande serviceorganisation som installerar, underhåller och besiktigar samt en kundsupport som har öppet alla dagar.
Koncernen Gunnebo är en global leverantör av säkerhetslösningar och har säljbolag i 28 länder i Europa, Mellanöstern, Afrika, Asien och Amerika samt ett nätverk av distributörer på ytterligare 100 marknader.
Gunnebo gör din värld säkrare.
Gunnebo Nordic erbjuder en roll i en attraktiv bransch med produkter som skapar säkerhet, såväl för dig själv som alla runt omkring dig. Gunnebo Nordic söker nu en Contract Manager.
Vill du arbeta för en ansvarsfull arbetsgivare som skapar ett säkrare samhälle?
Som kontraktansvarig har du en viktig roll med ett helhetsansvar för hantering av servicekontrakt för Gunnebo Nordic. När kunderna köper en produkt erbjuds de även att köpa ett serviceavtal kopplat till produkten. Dessa servicekontrakt registreras i systemen, hanteras, underhålls, faktureras och följs upp, vilket ligger inom ansvarsområdet för denna roll. En översikt skapas av hela flödet, där du ges möjlighet att bidra med dina erfarenheter för att på bästa sätt driva och utveckla området för att säkerställa hög kvalitet i hantering av servicekontrakten. Detta arbete utför du huvudsakligen i två system; Affärssystemet (Microsoft Dynamics AX) och Servicesystemet. Excel är ett starkt hjälpmedel för att kunna arbeta effektivt.
Som avtalsansvarig har du ett nära samarbete med serviceavdelningen, ekonomiavdelning och sälj. Du kommunicera med kunderna i form av en rådgivande dialog över telefon rörande nya eller ändrade servicekontrakt för att på bästa sätt få dem att känna sig prioriterade och samtidigt skapa merförsäljning.
Som Contract Manager arbetar du på kontoret i Sisjön, strax söder om Göteborg, rapporterar direkt till Service Manager Nordics, Gitte Andersen.
Vilka huvudsakliga ansvarsområden har du som Contract Manager?
• Registrera och hantera alla servicekontrakt
• Säkerställa god struktur och uppföljning av existerande servicekontrakt
• Utveckla processer för servicekontrakten
• Fakturering kopplat till servicekontrakten
• Framtagning av statistik & prisindex
• Uppföljning via telefon med befintliga kunder för att erbjuda nya servicekontrakt
Är du en kundorienterad och kommunikativ person som vill skapa ordning och reda?
För att lyckas i rollen är du sannolikt en mycket duktig administratör som nu är nyfiken på något nytt. Du är en van användare av affärssystem med en förmåga att se kopplingar emellan olika delar i systemet och vilken påverkan det har. Du har sannolikt arbetat en hel del i Excel och har insikt i de möjligheter och mervärde som det skapar. Rollen inkluderar hantering av fakturor, varför det är meriterande med en förståelse för debet och kredit. Vi ser det som en fördel om du har tidigare erfarenhet av att hantera kontrakt. En bra bakgrund för rollen tycker vi är om du arbetat inom Customer Service, Contract specialist, Support och/eller Administration etc. Du känner dig trygg att kommunicera med kunder över telefon och gillar att ge service samt på ett kreativt sätt hitta nya lösningar.
Vi söker dig som uppskattar en roll där du får driva ditt arbete på egen hand, men samtidigt värdesätter samarbetet med kolleger för att tillsammans uppnå hög kundnöjdhet och intern support. Du är mycket noggrann i din dokumentation och trivs med ett strukturerat arbetssätt. I ditt agerande har du ett resultat fokuserat förhållningssätt och vilja att addera värde till företaget. Är du kommunikativ, gillar att uttrycka dig i både tal och skrift, med en god ansvarskänsla har du stora möjligheter att bli framgångsrik i rollen.
Hur söker jag jobbet?
Nyfiken på att veta mer, tveka inte att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Nilzon 0763-935340 alt
maria.nilzon@jerrie.se. Skicka gärna CV och personligt brev via
www.jerrie.se innan 14 oktober. Urval kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2018-09-20ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJerrie
AdressJerrie
Odinsgatan 9
41103 Göteborg
KontorsadressOdinsgatan 9
Jobbnummer 4358129
Observera att sista ansökningsdag har passerat.