Contact Centre Operations Manager sökes till Staples

Effektiv Bemanning / Försäljningsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Effektiv Bemanning i Borås, Bollebygd, Ulricehamn, Göteborg, Trollhättan eller i hela Sverige

Vi på Effektiv Bemanning är ett bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering.

Effektiv Bemanning är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och
bemanning. Vår ambition är att bli det bästa bemannings- och
rekryteringsföretaget i Västsverige

För Staples räkning söker vi en Contact
Centre Operations Manager som är ansvarig för att leda och utveckla ett mycket motiverat team för att
leverera enastående kundservice samt upprätta en kostnadseffektiv verksamhet
med kundcentrerat fokus.

I rollen som Contact Centre
Operations Manager ansvarar du för att leda och motivera teamchefer inom
Customer Operations Support, Customer Service eller Telesales. Denna roll finns
endast i större och mer omfattande Contact Centers inom Staples, oftast med mer
än åtta Team Managers på plats.

Det förväntas att du som Contact Centre Operations Manager genom ett team av teamchefer, upprättar tydliga, utmanande men uppnåeliga mål för teamet, i syfte att
garantera att kunderna får bästa service vid alla tillfällen.

Du driver en prestationskultur i hela verksamheten, bland annat i ett nära samarbete med utbildnings -och kvalitetsteam för att säkerställa att "Servicology" är kommunicerat och implementerat i hela funktionen och att aktiv personlig utveckling, planering och strukturerad prestationsgranskningsprocess finns på plats. Contact Centre Operations Manager är ställföreträdare för Senior Contact Center Manager när
det behövs.

Kunskap, kompetens utbildning och erfarenhet:

• Minst tre års erfarenhet av chefsroll för ett kontaktcenter
• Beprövad operativ ledare med en stark meritlista av att leverera resultat
• God förståelse för kontaktcenterteknik, verksamhetsmetoder och den senaste
utvecklingen inom branschen
• Utmärkt kommunikations-, påverkans- och förhandlingsförmåga, både skriftligt och
muntligt
• Trygg personlighet med en passion för förstklassig service
• Du driver och uppvisar en kundfokuserad inställning till verksamheten i alla kontakter med kunder, kollegor, anställda och leverantörer
• Bekväm och säker i att arbeta med ledare på alla nivåer i organisationen
• En "problemshooter", utmärkt problemlösningskapacitet
• Förmåga och vilja att ta taktiska och operativa beslut
• Förmåga att proaktivt ge feedback och agera på feedback - främja en coachande kultur
• Dokumenterad förmåga att stimulera och utveckla lagarbete mellan grupper inom en
matrisorganisation
• Förmåga att tänka analytiskt med stark känsla för detaljer
• Bra planerings- och organisationsförmåga
• Förmåga att arbeta under press med stor känsla för att arbeta i en deadlinedriven miljö
• Proaktiv och driven i arbetssättet med bevisad förmåga att hantera flera och skiftande prioriteringar
• Säker användare i Microsoft Office-program, Excel, PowerPoint, Word etc.
• Stark lagspelare, med fokus på ständiga förbättringar

Språkkunskap

Flytande Engelska - förmåga att läsa,
skriva och tala engelska på en hög kompetensnivå är ett krav

Vid ansökan till denna tjänst krävs CV
på både svenska och engelska.

Vid frågor kontakta sofie.klaesson@effektivbemanning.se

Publiceringsdatum
2014-02-28

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Effektiv Bemanning

Adress
Effektiv Bemanning
Åsboholmsgatan 6, 5 Vån
50451 Borås

Jobbnummer
1793959

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Effektiv Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Effektiv Bemanning: