Construction Administration Manager
Adecco Sweden AB / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Vi söker just nu en Construction Administration Manager till vårt kundföretag Valmet i Göteborg. Vi är på jakt efter dig som har tidigare erfarenhet av en personalkoordinerande roll i en händelserik miljö med många kontaktytor. Trivs du i en roll där du har mycket eget ansvar för att planera och lösa personal? Då har vi på Adecco tjänsten för dig!
Om Valmet
Valmet Corporation är den ledande globala utvecklaren och leverantören av teknik, automation och service inom massa-, pappers- och energiindustrin. Valmets service inkluderar allt från outsourcing av underhåll till reservdelar samt förbättringar av fabriker och anläggningar. Deras avancerade automationslösningar sträcker sig från enstaka mätningar till omfattande, nyckelfärdiga automationsprojekt för hela anläggningar. Företaget är globalt verksamt och siktar på att leverera service i världsklass för sina kunder.
Publiceringsdatum2018-03-26Om tjänstenSom Construction Administration Manager hos Valmet arbetar du koordinerande och ansvarar för att boka ut personal för service- och underhållsarbete såväl nationellt som internationellt. Sammanlagt ansvarar du tillsammans med en kollega för att ett hundratal personer är utbokade på uppdrag. Rollen innebär att du har ett stort kontaktnät och du kommunicerar med såväl personal som leverantörer, chefer och projektledare. Ditt ansvar kommer vara att förse olika projekt med rätt personer i rätt tid för dels planerade behov men även för jourverksamheten med omgående behov. Du arbetar med att boka ut personal globalt parallellt med en kollega och sitter i kontorsmiljö tillsammans med assistenter.
I din roll som Construction Administration Manager kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Hitta rätt kompetens till rätt uppdrag
• Koordinera och planera personal till projekt
• Ha kontakt med kunder, leverantörer och personal internationellt
Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter. Du som söker har tidigare arbetat i en miljö med snabba förändringar och är van vid att kommunicera med ett stort kontaktnät på internationell nivå. Vidare kommunicerar du väl på svenska och engelska i både tal och skrift och meriterande för tjänsten är kunskaper i Officepaketet samt OneNote.
Vidare ser vi att du arbetar strukturerat och kan hålla huvudet kallt vid stressiga situationer samt att du arbetar strukturerat med många parallella arbetsuppgifter. För rollen är det viktigt att du inte räds för att söka information eller ta kontakt. Det här är ett arbete för dig som trivs i en roll som spindeln i nätet på internationell nivå.
Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• God svenska och engelska i tal och skrift
• Arbetar strukturerat i högt tempo
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet
Om anställningen
Tjänsten som Construction Administration Manager är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Till att börja med är uppdraget via Adecco på 6 månader. För rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning direkt hos Valmet. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Om ansökan
Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare Hanna Pedersen via 0736847125 eller
hanna.pedersen@adecco.seHar du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Construction Administration Manager, personalkoordinator, coordinator, samordnare, administratör, administrator, personalplanering, planner, teknologi, technology, automation, industri, underhåll, bemanning, staff solutions, Göteborg, Valmet, Adecco
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHanna Pedersen
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Jobbnummer 4044877
Observera att sista ansökningsdag har passerat.