Compliance Officer
Dalarnas Försäkringsbolag / Bankjobb / Falun
2019-11-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Compliance Officer" (publicerad 2019-12-10) ⬅️
Visa alla bankjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dalarnas Försäkringsbolag i Falun,
Borlänge,
Leksand,
Ludvika,
Avesta eller i
hela Sverige Till vårt kontor i Falun söker vi nu en Compliance Officer!
Compliance Officer utgör en obligatorisk och oberoende kontrollfunktion i bolagets system för intern styrning och kontroll. I rollen ingår att identifiera och analysera risk för bristande regelefterlevnad och att granska, rapportera, ge råd, stöd och utbildning i regelefterlevnadsfrågor med fokus på vår sakförsäkringsverksamhet. Du arbetar självständigt, planerar och genomför de aktiviteter som du ansvarar för. En naturlig del i rollen är att hålla sig uppdaterad avseende nya regelverk och ny eller ändrad praxis, samt att på olika sätt förmedla och kommunicera detta till medarbetare och beslutsfattare på olika nivåer i bolaget. Tjänsten innefattar resor i viss begränsad omfattning.
Du som söker tjänsten har akademisk utbildning inom juridik eller ekonomi, som lägst kandidatexamen. Du har kompetens inom i första hand de näringsrättsliga regelverk som gäller för försäkringsverksamhet samt flerårig erfarenhet från arbete med regelverksfrågor, gärna som Compliance Officer i andra linjen. Vidare är det önskvärt att du har erfarenhet från rapportering till styrelse och ledning samt från att hålla utbildningar.
Du är van användare av Officeprogrammen. Erfarenhet från arbete med IT-baserade verktyg för att t.ex. bygga enkäter och utbildningar är meriterande. Erfarenhet av systemstöd för försäkringsdistribution och/eller skadereglering är meriterande.
Du har mycket god förmåga att analysera och tillämpa regelverk såväl vid granskningar som för att ge råd och stöd. Du har lätt för att sätta dig in i verksamhetens förutsättningar när det kommer till att förändra processer och rutiner till följd av förändrade regelverk och du har ett genuint intresse av att på ett pedagogiskt vis förmedla varför förändringarna behöver göras. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska och kommunicerar på sätt som olika typer av mottagare förstår. Du har hög integritet, är strukturerad och målfokuserad och drivs av att utveckla både dig själv och bolagets förutsättningar för att upprätthålla god regelefterlevnad.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan snarast och/eller kontakat rekryterande chef för mer information!
Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete i ett företag med starkt varumärke, god marknadsnärvaro och gedigna kundrelationer.
För ytterligare information kontakta: Ingrid Fröjd, 023-930 51.
Lokala fackliga företrädare: Inge Gustafsson, Forena, 023-931 43.
Sista ansökningsdag är den 9 december 2019.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid
Publiceringsdatum2019-11-18Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagDalarnas Försäkringsbolag
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "146334".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Dalarnas Försäkringsbolag (org.nr 583201-4905)
Jobbnummer 4960807
Observera att sista ansökningsdag har passerat.