Collectum söker kundansvarig till sin kundtjänst

Collectum, Kundtjänst / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Collectum, Kundtjänst i Stockholm

Collectum administrerar tjänstepensionen ITP för företag, försäkrade, försäkringsbolag och försäkringsförmedlare. Vi är den oberoende knutpunkten för ITP, som ser till att premier och information på ett snabbt och enkelt sätt når rätt mottagare. Vi upphandlar också försäkringsbolag som förvaltar den tjänstepension som den försäkrade själv placerar.

Kundservice är Collectums främsta ansikte utåt. Vi har ett kundorienterat synsätt som innebär att vi fokuserar på behoven hos både företag och försäkrade. Kundservice består totalt av 65 personer och är uppdelad i fyra grupper. Tre av dessa hanterar våra kundföretag (Kundservice Företag). De ansvarar för information till företagen, tecknande och ändringar av pensioneringsavtal samt registrering av individändringar samt förfrågningar från och information till försäkringsförmedlare. En grupp hanterar företagens medarbetare (Kundservice Försäkrade). De ansvarar för information till de försäkrade rörande deras försäkringar ITP, ITPK samt TGL och tar hand om registrering av ITPK-val, frågor och registreringar av förmånstagarförordnanden samt hälsoprövning av ITP och ITPK.

 Arbetsuppgifter

• Du som kundansvarig är den uttalade kontakten för ett antal företag som har över 200 tjänstemän anställda.
• Vid behov självständigt kunna planera och genomföra kundmöten för dessa bolag. Bolagen finns över hela landet.
• Via mail och telefon ge stöd och support åt kundföretag så att all rapportering till oss går korrekt till.
• Åtgärda ärenden som skapas i systemen hos Collectum av dessa bolag.
• Bemanna vårt inkommande företagsnummer under angivna tider. Ca 11 timmar per vecka.
• Genomföra kundträffar i större grupper 50-70 st. Dessa äger rum både i Stockholm men även i övriga landet.
• Delta i planering av utbildningar och kundaktiviteter i den mån där det behövs.

Lämplig bakgrund
Din utbildningsbakgrund är gärna eftergymnasial utbildning/högskola. Erfarenheter av arbete med ITP är naturligtvis mycket meriterande. Du ska ha god kunskap i Officepaketet. Som person är du driven, utåtriktad och initiativrik. Du gillar att analysera och lösa problem. Du känner ansvar för dina uppgifter och utför dem noggrant. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och har en god kommunikativ förmåga eftersom arbetet innebär en del telefonarbete. I samarbetet med andra, är du en gruppspelare som gillar att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Du ska ha förmåga att pedagogiskt genomföra informationsträffar med ett större antal personer. Du ska ha ett intresse för att utveckla vår verksamhet och ha ett stort focus på kundvård.

Ta chansen och bli en del av ett ambitiöst och positiv team som är glada och stolta över sitt arbete!

Publiceringsdatum
2013-05-22

Så ansöker du
Ovanstående tjänst är en rekrytering. Ansök tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marie Bergsman på telefonnummer 08-407 55 55. Tillträde snarast möjligt

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-06-21
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Bergsman

Företag
Collectum, Kundtjänst

Adress
Collectum, Kundtjänst
10391 Stockholm

Jobbnummer
1559997

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Collectum, Kundtjänst

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Collectum, Kundtjänst: