Client Coordinator till Guy Carpenter

Bravura Sverige AB / Bankjobb / Stockholm
2025-06-02


Visa alla bankjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Trivs du i en koordinerande roll med många kontaktytor? Har du erfarenhet av att arbeta administrativt och samordnande? Guy Carpenter söker nu en Client Coordinator till sitt kontor i Stockholm där du erbjuds fina utvecklingsmöjligheter och att vara en del av en stark gemenskap. Välkommen med din ansökan idag!

Publiceringsdatum
2025-06-02

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Guy Carpenter.

Om företaget
Guy Carpenter är en ledande lösningsleverantör till försäkringsbranschen som arbetar med att utforma och leverera strategier och lösningar inom återförsäkring samt upphandla återförsäkringar. Guy Carpenters kunder är försäkringsbolag på den nordiska och baltiska marknaden. De erbjuder en kombination av mäklarexpertis, rådgivning och analys för att hjälpa deras kunder nå goda resultat. Guy Carpenter har varit verksamma i mer än 100 år och är idag ett globalt företag med mer än 350 anställda i över 60 kontor världen över.
På kontoret i Stockholm arbetar idag 30 medarbetare där kulturen och stämningen präglas av gemenskap och engagemang. Du kommer ingå i Client Coordinator teamet med fem andra kollegor där ni samarbetar tätt med varandra såväl som med resten av kontoret.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Client Coordinator på Guy Carpenter är du en del av hela affärsprocessen, där du har en central funktion. Dina huvudsakliga uppgifter innefattar att samla och sammanställa all nödvändig information för att skapa försäkringsprogram och offerter. Det innebär att du förnyar, formulerar och slutför återförsäkringskontrakt. Du har en viktig funktion vad gäller koordinering och samordning av upphandlingsprocessen. Du ser till att de slutliga placeringarna bekräftas till återförsäkrarna och att de slutliga placeringsdokumenten utfärdas till kunden. Vidare tar du hand om den löpande administrationen av återförsäkringskontrakten, hanterar förändringar och förfrågningar samt upprätthåller kontakten med både kunder och till viss del även återförsäkrare. Övergripande arbetsuppgifter:
• Arbeta nära och sammarbeta med kundansvarig i försäkringsplaceringsprocessen
• Samla in och sammanställa information för att skapa försäkringar och offerter
• Koordinera förnyelse- och upphandlingsprocessen, säkerställa bekräftelse av placeringar och utfärdande av placeringsdokument.
• Ansvara för löpande administration och hantera förändringar samt förfrågningar

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, juridik, administration, försäkring eller motsvarande
• Arbetslivserfarenhet av att arbeta med service, administration och/eller i en assisterande funktion
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Goda data och systemvana med goda kunskaper i Office Paketet
• Meriterande med kunskaper i andra nordiska språk
För att passa i rollen som Client Coordinator hos Guy Carpenter ser vi att du är en social och kommunikativ person som trivs i mötet med andra. Du ser ett stort värde i att samarbeta med såväl kollegor som kunder där du arbetar hårt för att ge bästa möjliga service. Vi ser att du trivs i en flexibel roll där du stöttar kunder och samarbetar med kollegor i varierande arbetsuppgifter. Du är initiativtagande, driven och kan självständigt driva ditt arbete framåt. Slutligen ser vi att du är en noggrann och organiserad person som har förmågan att skapa och upprätthålla en god struktur i ditt arbete.
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-11-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803), https://www.bravura.se

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Amanda Soldati
amanda.soldati@bravura.se

Jobbnummer
9368478

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: