Client Advisor till International
Intrum Justitia Sverige AB International / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2013-01-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Client Advisor till International" (publicerad 2013-06-28) ⬅️
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Intrum Justitia Sverige AB International i Stockholm Intrum Justitia är det marknadsledande kredithanteringsföretaget i Europa och vi erbjuder kredithanteringstjänster som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Intrum Justitia grundades 1923 och har omkring 3 300 anställda i 20 länder och samarbete med agentföretag i ytterligare 180 länder. Koncernens omsättning uppgick 2011 till 3,9 miljarder kronor. Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq OMX Stockholm sedan 2002.
Mer information finns på
www.intrum.se.Till vår avdelning för internationella inkassotjänster söker vi en driven, positiv och utåtriktad Client Advisor som är intresserad av kundarbete, svensk export, språk och att bygga teamet tillsammans med oss andra. Tjänsten är ett vikariat som beräknas pågå under 1,5 år.
Arbetet innebär främst att bistå Intrum Justitias svenska exportkunder med rekommendationer och rådgivning kring lämplig hantering av deras fordringar mot utländska kunder. Du har via mail, post, telefon och videokonferens kontakt med våra utländska systerkontor och partners som i sin tur driver och hanterar inkassoärenden lokalt i respektive land. I dagsläget har vi samarbete i 180 länder runt om i världen. Så väl muntlig som skriftlig kommunikationen sker på engelska och du utgör en länk mellan våra internationella kollegor och våra kunder. Du har kundansvar och kundens utmaningar är därmed också dina, vilket innebär att du säkerställer att kundföretagets utländska fordringar hanteras på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt. I dina uppgifter ingår också att utmana befintliga rutiner och arbetssätt i syfte att skapa en effektivare process och ökad lönsamhet.
Vi erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete som innehåller både administration och kundkontakter.
Publiceringsdatum2013-01-21KvalifikationerVi söker dig som har gymnasieutbildning och minst tre års erfarenhet av att arbeta med inkassoverksamhet. Du har också erfarenhet av att arbeta i en rådgivande roll som säljare eller specialist. Du har god förståelse för inkassoprocessen i Sverige och gärna motsvarande kunskaper om övriga europeiska länder.
Det är meriterande om du har högskoleutbildning inom ekonomi/juridik eller tidigare erfarenhet av att arbeta med utlandsinkasso. Ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska är också meriterande.
Dina personliga egenskaperFör att lyckas i rollen ser vi att du har förmåga att fungera som Intrum Justitias ansikte utåt och kontaktperson gentemot våra uppdragsgivare. Vidare är det viktigt att du har förmåga att vara en naturlig part i komplexa ärenden och frågeställningar inom inkassoprocessen. Du trivs med ett högt arbetstempo och är van att fatta egna affärsmässiga beslut som ligger i linje med företagets värderingar. Vi värdesätter att du har ett välutvecklat affärsmannaskap, där känsla för service och vilja att generera resultat är centrala inslag. Du är en lagspelare som precis som vi gillar att ha kul på jobbet.
Är du intresserad?
Urval och intervjuer sker löpande och därför ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
Ansök genom att klicka på "Skicka ansökan".
Arbetstider och omfattningHeltid/Vikariat ca 1,5 år
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-02-03
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva Pettersson (Facklig representant) 08-616 77 00 (Vxl)
Sebastian Primsander (Client Advisor) 08-616 77 87
FöretagIntrum Justitia Sverige AB International
AdressIntrum Justitia Sverige AB International
Hesselmans torg 14
10524 Stockholm
Jobbnummer 1444232
Observera att sista ansökningsdag har passerat.