Client Accountant
Alektum Group AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Alektum Group AB i Göteborg,
Götene,
Stockholm eller i
hela Sverige TJÄNSTEN
I rollen som Client Accountant hos oss på Alektum Group hanterar klientmedelsredovisning för den svenska organisationen. Här får du möjlighet att lära dig våra rutiner från grunden. Tjänsten innebär också att man tillsammans med teamet ansvarar för att den löpande bokföringen hålls uppdaterad och avstämd.
Arbetsuppgifterna innebär bland annat:
• Bokföring för gruppens konton innefattande avstämda och uppdaterade huvudböcker innehållande fullständiga uppgifter.
• Hantera dagens inbetalningar från gäldenärer samt tillse att dessa hanteras och tas om hand i samtliga system som gruppen hanterar på ett korrekt sätt.
• Hantera klientmedelsredovisningar och utbetala till klienter dagligen.
• Övrig administration
Som Client Accountant är du placerad på Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg och teamet som består av totalt fem kollegor och en chef. Teamet präglas av ett öppet och kreativt klimat, där Melinda, som blir din närmsta chef kommer göra allt för att ni ska lyckas tillsammans!
VEM SÖKER VI?
Vi söker dig som vill utvecklas tillsammans med oss. Du är positiv, trygg i dig själv och din kompetens, serviceinriktad och har en vilja att supporta dina teamkollegor samt Alektum Groups klienter. I ditt arbetssätt är du noggrann, strukturerad och proaktiv. Eftersom du arbetar i team ser vi att du är en lagspelare som tycker om att sprida positiv energi och är lösningsorienterad. Du är även intresserad av att bidra till ett fortsatt förändrings- och förbättringsarbete för att säkerställa kvalitet i vår leverans.
Du har en utbildning inom ekonomi eller annan arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig, mycket god datorvana, siffersinne och lätt för att lära dig nya system. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter eller att du har erfarenhet från vår bransch och inkassoprocessen.
Du behöver vara kommunikativ och ha en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Office-paketet, framför allt Excel. Har du erfarenhet av att arbeta i affärssystemet NOVA ser vi det som mycket meriterande.
INTRESSERAD?
Välkommen med din ansökan senast 23 oktober. Urval och intervjuer sker löpande, vilket gör att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående eller enligt överenskommelse. Placering är på Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg.
VILL DU VETA MER OM TJÄNSTEN?
Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Melinda Edwards,
melinda.edwards@alektumgroup.comOm du vill veta mer om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Maria Stjernström,
maria.h.stjernstrom@alektumgroup.comVarmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2022-10-03ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2023-03-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAlektum Group AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Alektum Group AB (org.nr 556331-1678),
https://www.alektumgroup.se/ Arbetsplats Alektum Group | Sweden
Kontakt Isabell Konjic
isabell.konjic@alektumgroup.com Jobbnummer 7035309
Observera att sista ansökningsdag har passerat.