Claims Analyst
Bemanningsstyrkan / Kontorsjobb / Stockholm
2017-12-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Claims Analyst" (publicerad 2018-03-20) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemanningsstyrkan i Stockholm,
Lidingö,
Sollentuna,
Täby,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Bemanningsstyrkan är ett mellanstort företag som främst arbetar med rekrytering, hyrköp och bemanning. Vi har kunder inom många olika branscher och vi vet att vi är väldigt duktiga på att matcha rätt person till rätt tjänst och rätt kund!
Vi har självklart kollektivavtal och är även medlemmar i Svenskt Näringsliv.
Vi ingår i koncernen VeddestaGruppen AB där våra syskonbolag har verksamheter inom 3PL, Transport, tekniska lösning och support.
Nu har vi ett nytt spännande uppdrag hos en av våra största kunder på tjänstemannasidan:
Our customer is looking for a Claim Analyst to join their Business Support/Finance team. As Claim Analyst your focus is to verify, analyze and compensate the customers customer claims of price protections, sales allowance spot, bonuses, marketing support and other discrepancies against customer agreements. The customers are large retail chains and other resellers. You will be working in our customers office in Kista Science City and the role includes travel in the Nordic region.
Responsibilities:
Verify, analyze and compensate customer claims of price protections, sales allowance spot, bonuses, marketing support and other discrepancies.
* Analyze and administrate the process from customer contract to compensation by considering contractual terms, order history, sales volume and old/new price lists in accordance with company guidelines.
* Optimize lead time from claim to compensation.
* Maintain accrual structure for turn lver based conditions
* Decide on and implement actions to improve accruals accuracy fotr turn over based conditions
* Analyze, identify and implement process improvements within above specified areas by sales divisions and customer
* Analyze accruals, balance reports, KPI reports and sales data (sell-in and sell-out)
* Communicate condition reference numbers to colleagues in sales and to customers, in order to provide correct invoice references
* Develop and maintain good customer relations (contacts are mainly handled via e-mail and phone) and pro-actively drive improvement of claim process with customers
Suitable background:
* University degree
* Excellent communication spoken and written skills in Swedish as well as English
* Finance and/or accounting work experience (Accounts Payable, Accounts Receivable, Finance or eqvivalent minimum 2 years)
* ERP experience, preferably from SAP (Finance and/or Accounting minimum 2 years)
* SAP FI end preferably sales flow
* Analytical experience
Skills
* Experience in Office package, mainly Excel in advanced level
* Sales deduction system knowledge (advantage)
* Knowledge in other Nordic Language (advantage)
* Common accounting principles (high level)
Personal attributes
* High ivolvement
* Speed and endurance in operational work
* Team spirit
* Able tp prioritize and handle peaks in volume
* Able to handle and analyze numbers and data
* Able to identify opportunities for improvement and suitable solutions
* Able to driva through implementation of changes
* Service minded but with ability to say no if needed
* Innovative, open to changes
In the role, it is important that you are structured; customer focused and has a short learning curve. Our customer is a dynamic company in a fast moving industry, there are many opportunities to grow and develop! In order to enjoy working with our customer you must be a person who appreciates tempo, change and to take own initiatives.
Vi ser gärna en mer senior person till denna tjänst, du får gärna vara systemvetare då det är mycket arbete som ska utföras i kundens system och med deras processer.
Anställningen blir hos oss på Bemanningsstyrkan med placering hos kunden i Kista Science City.
Det är en heltidstjänst med månadslön, arbetstid måndag-fredag 8-17.
För rätt person så blir det en tillsvidaretjänst med stor möjlighet till anställning hos kunden och även avancemang inom kundens organisation.
Vi på Bemanningsstyrkan kan erbjuda dig en trygg anställning enligt vårt kollektivavta med Unionen via Almega. Vi är medlemmar i Svenskt Näringsliv, har självklart alla försäkringar som en arbetsgivare ska ha och vi erbjuder friskvårdsbidrag och en dedikerad och engagerad konsultchef som finns till hands varje vecka på din arbetsplats.
Start omgående så tveka inte att skicka in din ansökan!
Varmt välkommen med din ansökan!
/ Therese Barvell Rappel, Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
Publiceringsdatum2017-12-11ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-01
Ange följande referens när du ansöker: 291/152
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBemanningsstyrkan
bemanningsstyrkan@noreply.com 0852523397
FöretagBemanningsstyrkan
AdressBemanningsstyrkan
16480
16480 0180
KontorsadressStålgatan 11A
Jobbnummer 3848072
Observera att sista ansökningsdag har passerat.