CIU söker generalsekreterare
Centrum för Internationellt Ungdomsutbyte / Ekonomijobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomijobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Centrum för Internationellt Ungdomsutbyte i Stockholm CIU:s vision är en värld där unga människor har förståelse för globala och kulturella sammanhang samt medverkar till en demokratisk och jämlik samhällsutveckling.
CIU:s strategi är att stärka individen och därmed samhället genom internationella ungdomsutbyten och att arbeta för möten över kultur- och nationsgränser, genom information, inspiration och erfarenhetsspridning.
Verksamheten är indelad i fem områden:
CIU utvecklar och genomför utbytesprogram
CIU informerar unga
CIU metodutvecklar och utbildar
CIU validerar informell kompetens
Den egna organisationen.
Vi är för närvarande 10 stycken som arbetar på Södermalm i Stockholm och tidvis projektanställs personal på annan ort i Sverige och övriga världen.
Tjänstens innehåll
Som generalsekreterare är du navet i CIU:s organisation och rapporterar till styrelsen. Tillsammans med CIU:s styrelse arbetar du med att utveckla CIU:s vision att bli det ledande kompetenscentrat för frågor som rör ungdomars internationalisering och kulturmöten. Därför är styrning och utveckling av verksamheten en viktiga uppgift i ditt dagliga arbete.
Du ansvarar också för ledningen av personalen, vilket innebär såväl personalutveckling som verksamhetsledning. Som generalsekreterare har du också ett övergripande ansvar för ekonomin samt administrationen kring styrelsen arbete.
Vi erbjuder ett brett och spännande arbetsfält som spänner över såväl nationell som internationell nivå. CIU är en organisation som inbjuder till nytänkande och kreativitet i ledarskapet.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har erfarenhet av att leda en organisation och personal. Du bör ha erfarenhet av förändringsprocesser och organisations-, personal- och verksamhetsutveckling. Du bör också ha erfarenhet eller tankar kring ungdomars internationalisering och kulturmöten. Att vara utåtriktad och ha lätt att ta kontakt är ett måste för det här jobbet.
CIU finansieras idag till stor del av projektbidrag, men vill gärna på sikt ändra fokus till att hitta och utveckla andra finansieringskällor. Som generalsekreterare behöver du ha god förmåga att hitta finansiering från det offentliga, näringslivet eller andra källor. Nya idéer och ett rikt kontaktnät är högt värderat.
Du är en god pedagog och människokännare. Vi ser också att du har god analytisk förmåga och är van att driva många parallella processer. Du har hög prioriteringsförmåga och mycket goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift.
På CIU värderar vi formellt och informellt förvärvad kunskap likvärdigt och vi eftersträvar en mångfald i bakgrunder och erfarenheter.
Villkor och ansökan
Tjänsten tillträds den 15 februari 2010 eller efter överenskommelse.
Frågor om tjänstens innehåll besvaras gärna av ordförande Sanna Rue Boson eller nuvarande generalsekreteraren Magnus Anclair.
Intervjuer sker både i Malmö och i Stockholm företrädesvis vecka 49.
Hjärtligt välkommen att inkomma med en ansökan och meritförteckning (med referenser och kontaktuppgifter till dessa) samt med löneanspråk till CIU senast den 20:e november 2009. Ansökan skickas enbart per e-post till
gsrekrytering@ciu.se .
Sanna Rue Boson
Ordförande
0707-28 20 00
Centrum för Internationellt Ungdomsutbyte, CIU
Ludvigsbergsgatan 22
118 23 Stockholm
www.ciu.sePubliceringsdatum2009-11-06Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-11-20
Ansökan kan skickas till e-postadress:
gsrekrytering@ciu.seKontaktMagnus Anclair, 08-440 87 80,
magnus.anclair@ciu.seFöretagCentrum för internationellt ungdomsutbyte
AdressCentrum för internationellt ungdomsutbyte
Ludvigsbergsgatan 22
11823 STOCKHOLM
KontorsadressLudvigsbergsgatan 22
Stockholm
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-440 87 80
E-postadress:
magnus.anclair@ciu.se Jobbnummer 533120
Observera att sista ansökningsdag har passerat.