Chefsassistent till AkzoNobel AB!
AkzoNobel AB / Administratörsjobb / Ale
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Ale,
Alingsås,
Vårgårda,
Lilla Edet,
Essunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AkzoNobel AB i Ale,
Stenungsund,
Göteborg,
Askersund,
Kristinehamn eller i
hela Sverige AkzoNobel är ett världsledande färgföretag och en ledande producent av specialkemikalier, bygglim och limsystem. Vi har ledande marknadspositioner och starka varumärken i länder över hela världen. Vi arbetar inom flera viktiga marknadssegment från bygg- och infrastruktur till transport, industri- samt konsumtionsvaror. Vi är också ledande inom hållbar utveckling och rankas som nummer ett på Dow Jones Sustainability Index. Rent praktiskt innebär det att våra hållbara lösningar dagligen präglar ditt, din familjs och dina vänners liv. Våra produkter gör det möjligt för er att göra det ni behöver.
Har du några års erfarenhet från en assisterande roll i en högpresterande organisation? Är du redo att ta nästa steg i din utveckling? Vi erbjuder nu dig möjlighet till en utvecklande och variationsrik roll som chefsassistent till vår Lands- och HR Direktör för AkzoNobel i Sverige med placering i Bohus.
Publiceringsdatum2016-06-17Om tjänstenTrivs du med att arbeta i en stor organisation där din roll är varierande och stöttande till andra? Då är det här den perfekta rollen för dig! Som chefsassistent kommer du att bistå dina chefer med bl.a. att planera, leda, genomföra och följa upp olika aktiviteter. Vidare ingår i tjänsten att bereda ärenden till möten och skriva protokoll, hantera och strukturera olika dokument, hantera externa kontakter, inköpsärenden, avtalshantering och göra ekonomiska uppföljningar.
Akzo Nobel AB är ett bolag där våra stödfunktioner samlas och ett stort fokus kommer att vara att etablera arbetssätt och rutiner för att på bästa sätt stödja funktionerna HR, Finans och inköp.
Kravprofil för detta jobbVi tror att du har en akademisk utbildning med några års erfarenhet i en assistentroll och söker nu utveckling och är redo att ta nästa steg. Det är meriterande om du har arbetat med inköp och ekonomiskuppföljning. Du kommer från bolag där krav har ställts på ansvarstagande, engagemang och hög servicegrad. Du bidrar med struktur, kommunikation och är en god problemlösare. Som person är du professionell, prestigelös och har integritet. Du har en positiv grundinställning, ser möjligheter och är en van problemlösare. Att du tar egna initiativ och är mån om att leverera ett kvalitativt arbete är något som kännetecknar just dig.
Du har goda kunskaper i MS Office, meriterande är även kunskaper i Sharepoint och SAP affärsystem. Vidare har du god förmåga att kommunicera och uttrycker dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska.
Självfallet lever du upp till och motiveras av våra värderingar: kunden i fokus, uppfylla våra åtaganden, passion för att vara bäst och arbeta i team.
Ytterligare information
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg på
www.akzonobel.com . Om du behöver hjälp, vänligen kontakta HR Service Center på telefonnummer: 031-724 21 99.
Här hittar du hela vår annons samt där du lämnar ansökan:
https://www.akzonobel.com/careers/vacancy_bank/vacancydetail.aspx?id=160004MGFör mer information om tjänsten, vänligen kontakta HR Direktör Karin Nytorp, mobil +46 705157964 eller via epost
karin.nytorp@akzonobel.com . Om du har frågor om rekryteringsprocessen vänligen kontakta Hugo Jobring Jr. Talent Resourcing Partner, mobil +46709577361
För fackliga frågor:
Anna-Lena Palm, Akademikerklubben, via vår växel 0303 85000.
Som ett led i vårt arbete för en drogfri arbetsmiljö drogtestar vi alla nyanställda?
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
KontaktHugo Jobring, Jr. Talent Resourcing Partner +46709577361
hugo.jobring@akzonobel.comFöretagAkzoNobel AB
AdressAkzoNobel AB
Sickla Industriväg 6
10061 Stockholm
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-743 40 00
Jobbnummer 2911718
Observera att sista ansökningsdag har passerat.