Chefsassistent och "sparringpartner"
Scania CV AB / Administratörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje,
Nykvarn,
Huddinge,
Järfälla,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Global Purchasing Cab and Components söker Chefsassistent och "sparringpartner"
Scania är sedan lång tid branschens starkaste varumärke och samtidigt en av de mest lönsamma tillverkarna av tunga fordon. Scanias framgång är till stor del resultatet av ständig utveckling av våra medarbetare, produkter, metoder, leverantörer och marknader. Vår ledande position är ingen tillfällighet. Scania tror på framtiden.
Global Purchasing svarar för inköp av produkter och tjänster till samtliga Scanias enheter i världen. Det globala inköpsansvaret är centraliserat till Södertälje. För att klara de utmaningar som ligger framför oss söker vi nu nya medarbetare som är intresserade av affärer, teknik och vill vara med i utvecklingen av framtidens Scania.
Du som vill vara med och leda en inköpsverksamhet i global miljö har här chansen att söka ett spännande jobb som chefsassistent till inköpschefen för Cab and Components.
Du har full kontroll och sköter chefens kalender och e-post. Du funderar på vilka budskap som ska sändas i olika forum och skapar presentationer rätt vinklade och utformade mot målgruppen.
Huvuduppgiften är att stödja och agera "sparringpartner" till chefen. Du bollar frågor och ser möjligheter och bidrar till utvecklingen av organisationen och till satta mål. I chefens frånvaro driver du frågor och ser till att fattade beslut implementeras. Du blir en fullvärdig medlem i ledningsgruppen med allt vad det innebär. Chefen, du och controller på funktionen verkar också i ett nära samarbete. Du ska vid behov kunna driva egna projekt. Du koordinerar och utvecklar även inköps assistentteam där du driver frågor och tillsammans med gruppen förbättrar de administrativa processerna.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du bör vara driven, proaktiv och initiativtagande samt trivas i en roll med högt tempo. Du ska vid behov självständigt kunna hålla och driva möten och gärna kunna tala inför andra. Du är strukturerad och organiserad av din natur och ska samtidigt kunna ställa krav på din omgivning. Som person är du också representativ, flexibel och har hög integritet. Du har känsla för språk, talar och skriver flytande svenska och engelska samt har stor vana vid PC, inklusive en stilistisk förmåga vad gäller presentationer (PowerPoint).
Akademisk utbildning är inte ett krav men kan hjälpa dig i befattningen, t ex företagsekonomi eller juridik.
Ytterligare information
För ytterligare information kontakta Director Assistant Lisa Notting, tfn 08-553 504 75 eller Purchasing Director Oskar Nilsson, tfn 08-553 815 85
För facklig information från Unionen, Akademikerföreningen, Ledarna eller Metall, gå in på
www.scaniafacken.comPubliceringsdatum2008-06-18Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan märkt "7645-SM" sänds senast den 9 juli 2008 till
maria.nordstrom@scania.comAnsökan kan skickas till e-postadress:
maria.nordstrom@scania.comFöretagScania CV AB Företagspresentation
AdressScania CV AB
Nyköpingsvägen 33-41
15187 SÖDERTÄLJE
KontorsadressNyköpingsvägen 33-41
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-55381000
Jobbnummer 252926
Observera att sista ansökningsdag har passerat.