Chefsassistent/administratör till Trafikverket i Stockholm
Novare Bemanning AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Stockholm,
Botkyrka,
Nynäshamn,
Strängnäs,
Uppsala eller i
hela Sverige Trafikverket gör Sverige närmare. För att allt ska fungera måste vi kunna ta oss till varandra. Det handlar om allt från arbetspendling, släktkalas och matcher som ska spelas, till gods som ska levereras och tomater som ska hamna på tallriken. Här har Trafikverket en avgörande roll. De har ansvaret för att underhålla och rusta upp tiotusentals mil av järnväg, vägar och färjeförbindelser. Samtidigt utvecklar Trafikverket hela infrastrukturen genom innovativa lösningar som bidrar till att nå både klimatmålen och nollvisionen. Men framför allt ser myndigheten till att korta avstånden mellan människor och företag. Mellan stad och land. Mellan generationer och landsändar. Och mellan dig och de som är viktiga för dig. Arbetsgivare: Novare Bemanning
Har du erfarenhet av att arbeta med löpande administration och stötta medarbetare och chefer? Vill du arbeta på en stor myndighet där du erbjuds en bred och varierande roll inom administration? Då har vi rätt möjlighet för dig! Trafikverket söker nu en chefsassistent som kommer att arbeta nära avdelningschefer och ledning.
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu söker Trafikverket en konsult som ska arbeta som ett administrativt stöd/chefsassistent till avdelning Teknik och miljö samt avdelning Markåtkomst och plansamordning på verksamhetsområde Investering. Avdelning Teknik och miljö omfattar cirka 600 medarbetare och 200 konsulter varav 38 chefer. Avdelningen arbetar nationellt med medarbetare i hela Sverige. Avdelning Markåtkomst och plansamordning omfattar cirka 250 medarbetare varav elva chefer. Du kommer som chefsassistent att arbeta nära av avdelningarnas ledningar och chefer. Även samarbete med andra administratörer inom Trafikverket kan förekomma.
Du kommer att arbeta med löpande administration tex framtagande av presentationsmaterial, hantera fakturor, ansvara för digitala arbetsrum, planera möten, administrera resursplaneringsverktyg, föra protokoll m.m. Ditt uppdrag innebär att stödja avdelningarnas interna kommunikation och cheferna med övergripande ledningsarbete med planering/genomförande av ledningsgruppsmöte.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter
Skriva minnesanteckningar
Kalenderinbjudningar
Bokning av möten, resor, hotell
Uppdatering lagring av information i digitala arbetsrum
Ta fram kommunikationsmaterial i arbetsrum, Power Point, Word mm
Krav för tjänsten
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Mycket goda kunskaper i MS Office, Powerpoint och digitala arbetsrum
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
Kunna lämna referens från ett liknande uppdrag som administratör/chefsassistent
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår från och med 2022-11-01 eller så snart som möjligt till och med 2023-06-30. Möjlighet till ytterligare 6 månaders förlängning finns. Placeringsort för uppdraget är Solna eller Linköping. Resor förekommer i Sverige till exempel i samband med möten, uppskattningsvis en gång varannan månad.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-09-26. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Louise Ericson på
louise.ericson@novare.se.
Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.
Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Service företag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Ca 8 månader med möjlighet till förlängning
Publiceringsdatum2022-09-19ErsättningMånadslön - Fixed salary
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNovare Bemanning AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "novarebemanning414".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782),
https://novare.se/bemanning Arbetsplats Novare Bemanning
Jobbnummer 6993665
Observera att sista ansökningsdag har passerat.