Chef till trygghetscentral

Experis Executive Huvudkontor / Ekonomichefsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Executive Huvudkontor i Örebro, Karlskoga, Vingåker, Nacka, Storfors eller i hela Sverige

Tunstall är ett världsledande företag inom IT, teknik och systemlösningar som underlättar och förbättrar vård och omsorg av äldre, funktionshindrade och kroniskt sjuka. Företaget är brittiskt och är med över 3000 anställda ett globalt företag som utvecklar, tillverkar och tillhandahåller trygghetssystem i ett 30-tal länder med ca 4 miljoner brukare. Tunstall Nordic AB omsätter ca 500 MSEK och är verksamt i Sverige, Danmark, Finland med export till ett flertal europeiska länder. Huvudkontoret finns i Malmö och i Sverige sysselsätter Tunstall AB ca 250 personer.
www.tunstallnordic.com

Publiceringsdatum
2016-12-19

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta som chef för Tunstalls Trygghetscentral i Örebro - ett expansivt företag som är marknadsledande inom trygghetslösningar för äldrevården.
Trygghetscentralen är bemannad dygnet runt med erfaren och välutbildad personal som hanterar larm från över 75 000 äldre som är uppkopplade till Tunstalls trygghetscentral. Larmoperatörerna är utbildade undersköterskor med en bakgrund från äldrevården, och är på så vis ett stöd för kommuners omsorg av äldre främst inom hemsjukvården. Av alla inkommande larm stannar ca 60 % på Trygghetscentralen utan att kommunerna behöver vidta några ytterligare åtgärder.

Tjänsten är placerad i Örebro och innefattar ytterst personalansvar för ca 150 personer fördelat på heltids-, deltids- och timanställningar.

I den här rollen får du möjlighet att både arbeta operativt och med strategiska frågor. Du ingår i företagets ledningsgrupp och rapporterar till VD.

Ditt huvudansvar blir att:
• Leda och utveckla trygghetscentralen i Örebro
• Ansvara för tjänsteleveransen ur ett helhetsperspektiv utifrån lag, avtal, kundkrav och SLA
• Utveckla och driva effektiva processer
• Säkerställa en effektiv organisation med både rätt roller, rätt individer och rätt kompetens
• Ansvara för budget och ekonomisk uppföljning för enheten, prissättning av tjänster och avtalsförhandlingar
• Leda och driva det både det operativa, det taktiska, och det strategiskta arbetet inom ansvarsområdet
• Delta i utveckling av nya tjänster kopplat till nya marknader, ny teknik och nya kundgrupper
• På ett övergripande sätt förvalta och vidareutveckla den tekniska plattformen
• Utveckla, implementera och följa upp KPI:er och nyckeltal

Vem är du?
Vi söker dig som är trygg och erfaren i din roll som chef och leder på ett modernt och coachande sätt, med ett tydligt ledarskap och förmåga att skapa ett arbetsklimat där team såväl som enskilda medarbetare vill göra sitt bästa. Som person är du resultatorienterad, drivande, kommunikativ och prestigelös. Vi ser med fördel att du har ett stort intresse för hur IT och ny teknik kan underlätta och förbättra vård och omsorg av äldre.
Vi tror du har en bakgrund i en ledande befattning inom Larmhantering, Callcenter, Kundtjänst eller liknande verksamhet där personal och telefonitjänst i stor volym är centrala komponenter. Det är meriterande men inget krav att ha erfarenhet från offentlig sektor och vård- och omsorgsområdet.

Tjänsten kräver högskoleutbildning eller motsvarande, goda ekonomiska kunskaper inom budget och uppföljningsarbete samt erfarenhet av arbetsrätt och kontakt med fackförbund. Du behärskar engelska i tal och skrift mycket bra.

Resor förekommer i tjänsten, räkna med någon övernattning/månad bl.a. då huvudkontoret är placerat i Malmö.

För att trivas hos oss ser vi att du är målmedveten och att du trivs i en förändringsbenägen organisation. Hos oss får du vara med och utveckla framtidens vård och omsorg i teknikens framkant tillsammans med kunniga och engagerade medarbetare vars arbete har stor påverkan på vardagen hos de äldre i samhället.

Kontaktperson för detta jobb
I den här rekryteringen samarbetar vi med Experis. Frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Ann-Sofie Pihl 076-112 16 76, ann-sofie.pihl@se.experis.com.

Vänta inte med din ansökan, vi hanterar ansökningarna löpande. Du söker tjänsten genom registrerat och uppdaterat CV via www.experis.se Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är den 15 januari 2017.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann-Sofie Pihl 076-112 16 76

Företag
Experis Executive Huvudkontor

Adress
Experis Executive Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
3219878

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Executive Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Executive Huvudkontor: