Chef Telesälj
AB Svenska Spel / Säljarjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Gotland,
Västervik,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AB Svenska Spel i Gotland,
Norrköping,
Stockholm,
Solna,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Är du en vass ledare och en riktig stjärna på innesälj och kundbearbetning? Är du dessutom van vid att leda och utveckla ditt team för att nå resultat och hela tiden sträva efter att förbättras? Vårt nya team som kommer fokusera på försäljning och kundbearbetning över telefon söker efter sin nya teamchef. Är du en engagerad lagspelare som drivs av att se dina medarbetare växa tycker vi att du ska skicka in din ansökan redan idag.
Vad kommer du att göra?
Teamet ansvarar för företagsförsäljning, prenumerationsförsäljning och telesälj. Du kommer leda arbetet med vårt team inom telesälj med fokus på ombud, prenumeration- och företagskunder samt på nykundsbearbetning av både ombud och företagskoncept. Idag består teamet av 7 stycken medarbetare som du kommer ha personal- och budgetansvar för. Stor del av rollen handlar om att stötta och coacha våra medarbetare in i deras nya roller. För att axla tjänsten som Telesälj chef ser vi gärna att du har lång erfarenhet av försäljning över telefon samt tidigare har arbetat med att bygga upp och coacha team inom försäljning.
Vidare kommer du dessutom arbeta med utveckla processer och sätta strukturen för hur vi ska arbeta med telesälj inom Svenska Spel. Du kommer vara ansvarig för mål-, prioritering- och uppföljningsarbete, samt att du kommer ansvara för säljplanering på både vardaglig nivå och lång sikt. Vi arbetar tvärfunktionellt och i rollen kommer du ha mycket kontaktytor och samarbeten med andra funktioner inom Svenska Spel.
Är du den som kommer att göra det?
Vi söker dig som är en nyfiken och inspirerande ledare som aktivt arbetar tillsammans med ditt team, externa parter och beställare för att nå resultat. Du är en förebild genom att du visar stolthet för hela vår affär genom ord och handling och du tvekar inte att ta tag i surdegar innan de hunnit surna.
Du är tydlig med mål och förväntningar där fokus ligger på prestation och utveckling för att ni tillsammans ska nå era mål. Du ger dina medarbetare användbar feedback och använder själv feedback för att utvecklas.
För att lyckas i rollen sen vi att du har tidigare erfarenhet av liknande roller och du har minst 3 års erfarenhet av arbete i ledande position. Du har sen tidigare också erfarenhet från försäljning, nykundsbearbetning och prenumerationskunder. Det är starkt meriterande om du arbetat med B2B-kunder eller med ombud och partners sen tidigare. För rollen krävs att du behärskar engelska och svenska flytande i både tal och skrift.
Vi är Svenska Spel
Vi är modiga, nyfikna och vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Vi vill att spel ska vara till glädje för alla - för våra medarbetare, kunder och gäster, för idrotten och för samhället i stort. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och låter vinsten gå tillbaka till samhället.
Om Kund- och Partnerservice
Avdelningen består av några team som gemensamt arbetar nära Svenska Spels kunder och ombud/återförsäljare. Service och att bygga långsiktiga relationer är i fokus och med miljoner kunder och tusentals ombud/återförsäljare gäller det att vara kvick och gilla "när det händer".
Ansökan och kontaktuppgifter
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Visby. Vi gör urval och intervjuer löpande och har ambitionen att kunna hälsa vår nya chef välkommen redan efter sommaren. Intervjuer kommer därför påbörjas inom kort så skicka gärna in din ansökan redan idag.
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jonas Blomér, Chef Kund- och partnerservice,
jonas.blomer@svenskaspel.se.
Vill du veta mer om rekryteringsprocessen hittar du information här (
https://career.svenskaspel.se/pages/rekrytering-pa-svenska-spel?utm_campaign=page_130226_cta_4969676&utm_content=https%3A%2F%2Fcareer.svenskaspel.se&utm_medium=cta-block&utm_source=teamtailor-page). Eller så kan du alltid kontakta vårt TA-team på
teamta@svenskaspel.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2021-06-17ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAB Svenska Spel
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare AB Svenska Spel (org.nr 556460-1812)
Arbetsplats Svenska Spel
Jobbnummer 5815533
Observera att sista ansökningsdag har passerat.