Chef med bakgrund inom försäljning till Brings ombudsnätverk

Bravura Sverige AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2021-05-10

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Bring.

Om företaget
Bring löser vardagslogistiken åt små och stora verksamheter i hela Norden. Hos Bring får du hjälp med allt från e-handel till läkemedelstransporter. De hanterar paket, bud, gods och kan lagerhålla kundens varor och är erfarna på tempererad livsmedelslogistik. För kunder kan de installera den beställda tvättmaskinen och bära in och montera den nyinköpta soffan. Norden är Brings hemmamarknad. I Sverige har de en stark närvaro och god leveranskapacitet. På Bring arbetar de utifrån tre tydliga värderingar: Ta ansvar, Spela för laget och Vill mer.

Från 2019 har du kunnat se Bring-loggan tapetserad i fönstret på din närmsta livsmedelsaffär eller lokala spelbutik. Detta är resultatet av Brings etablering inom ett ombudsnätverk som består av tusentals olika knytpunkter i svenska städer där privatpersoner har möjlighet att hämta ut sina beställda e-handelspaket. Satsningen på ett eget ombudsnätverk är en av Brings många lösningar till att möta den ökande handeln på nätet och realisera deras tillväxtplan i Norden.

Det här nätverket har skapat ett fundament till att fortsätta utveckla både marknadsledande tjänster och digitala lösningar som möter slutkonsumentens önskemål vid e-handel, vilket ger Bring optimala förutsättningar att skapa den bästa mottagarupplevelsen tillsammans med sina kunder.


Dina arbetsuppgifter
I rollen kommer du att ha två huvudsakliga ansvarsområden. Det första och primära blir att leda och stötta säljarna i ombudsteamet i deras dagliga arbete. Du har personal- och resultatansvar och utformar och följer upp måltal, utvecklar rutiner och metoder för att stötta ombuden i det dagliga arbetet samt ansvarar för drift, vidareutveckling och förvaltning av koncept i ombudsnätverket i samråd med ditt team.

Den andra delen avser strategiskt arbete då du ansvarar för att förvalta och utveckla processer och rutiner som säkerställer att en god kvalité och lönsamhet upprätthålls. Vidare är du även den sammanhållande länken mellan teamet och övriga avdelningar såsom Operations och IT. Gentemot IT och Operations är du även kravställande i utvecklandet av nya processer och funktioner. Slutligen genomför du även analyser, tar fram beslutsunderlag och implementerar strategiskt och taktiskt viktiga initiativ som skapar ett konkurrenskraftigt ombudsnätverk.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Minst 5 års ledarskapserfarenhet, gärna sälj eller logistik där du har fått erfarenheten att leda ett mindre team
• Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Meriterande med erfarenhet från att hanterat och agerat kravställare i utvecklingsprojekt tillsammans med IT

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid de personliga egenskaperna. För att lyckas i rollen är du prestigelös i ditt ledarskap då du trivs att verka i en såväl operativ som mer strategisk roll. Det kommer finnas en stor variation i arbetet varför du som söker trivs att verka i en sådan miljö och gillar att få saker och ting gjort som ger resultat. Du har därtill en naturlig fallenhet för att leda andra människor och skapar engagemang och stabilitet i ditt sätt att leda. Slutligen ser vi även har en god struktur i ditt arbete och har goda kommunikativa egenskaper.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Västberga, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: ledarskap, försäljning, sälj, logistik, bring, försäljningschef, chef, stockholm

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
5733862

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: