Chef Kommuncenter

Sigtuna kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sigtuna kommun i Sigtuna, Stockholm eller i hela Sverige

Sigtuna kommun är en framtids- och tillväxtkommun med 47 000 invånare boende i någon av våra tätorter Märsta, Rosersberg, Sigtuna stad eller på vår levande landsbygd. Nästan 30 000 arbetstillfällen finns i kommunen varav 20 000 på Arlanda flygplats. Innovation och hållbara logistiklösningar för framtiden har blivit kännetecknande för Rosersbergs industriområde och i Sigtuna stadsängar bygger vi hållbart för framtiden.

I Sigtuna kommun kommer invånaren först. Vi tror på allas lika värde, kvalitet i fokus, uppdragsgivarens förtroende och att olikheter berikar.
För att nå Sigtuna kommuns mål om ett bemötande i världsklass ska ett kontaktcenter införas under 2017. Nu söker vi efter en kontaktcenterchef som ska leda och driva kontaktcentret och ska ansvara för ett omfattande utvecklings- och förändringsarbete som leder till en utökad tillgänglighet för kommunens invånare och företag. Införandet av ett kontaktcenter förändrar hela kommunens arbetssätt vad gäller bemötande och kontaktcenterchefen ansvarar för den utvecklingen.

Kontaktcentret finns i Sigtuna kommunhus i Märsta. Du rapporterar direkt till biträdande kommundirektören. Arbetsplatsen ligger bredvid tågstationen på bekvämt pendlingsavstånd, ca 20 minuter från både Uppsala och Stockholms Central med regionaltåg.




Publiceringsdatum
2017-05-03

Arbetsuppgifter
Som kontaktcenterchef ansvarar du för att
• bygga upp ett välfungerande kontaktcenter som säkerställer att Sigtuna kommun ökar tillgängligheten för våra invånare och företag.

• leda kontaktcenterenheten som innefattar både kontaktcenter samt andra interna och externa funktioner. På sikt finns 17 anställda på enheten.

• driva utvecklingen av kommunens bemötande i nära samråd med förvaltningschefer.

• på ett strukturerat och gediget sätt organisera arbetet och skapa förtroende internt för kontaktcenters arbete.

• leda den gemensamma verksamhets-
utvecklingen mot en ökad tillgänglighet för invånare och företag.

• säkerställa att kommunens bemötande ligger i linje med den digitala utvecklingen av service och tjänster.

• hitta innovativa lösningar för att bemöta framtidens invånare och företag i ett digitaliserat samhälle.

I tjänsten ingår såväl personal- som budget- och verksamhetsansvar.




Kvalifikationer
Du ska ha erfarenhet av

• på ett framgångsrikt sätt ha byggt upp och lett en välfungerande organisation av liknande karaktär med dokumenterat bra resultat.

• uppnå konkreta resultat genom verksamhetsutveckling i en komplex organisation.

• bygga relationer med högre chefer samt att leda förhandlingar på ett trovärdigt sätt.
• vara ledare i en komplex organisation med många intressenter.
• att arbeta med och utveckla en arbetsmiljö som gynnar och tar tillvara olikheter och mångfald.

Du ska ha minst fem års erfarenhet av personal, verksamhet och budget ansvar.
Erfarenhet av arbete inom politisk styrd organisation är meriterande.
Du ska ha en god organisationsförmåga och ha ett strukturerat och tydligt sätt att tänka, planera och utföra arbetet. Du är strategisk och lösningsorienterad, en tydlig kommunikatör i tal och skrift. Du är duktig på att prioritera även under tidspress.

Du är duktig på att bygga nätverk och relationer och säkerställa fatt det finns förtroende i hela organisationen för kontaktcentret.

Du är serviceinriktad och tillmötesgående med fokus på att leverera bästa service till invånarna och företag.

Du har kunskap om
• organisationsförändringsarbete.
• hur utvecklingen av olika typer av digitala system och innovationer kan öka organisationens bemötande och om hur dessa kan tillämpas i en stor organisation såsom en kommun.

Kunskaper om kommunens uppdrag och verksamhet är meriterande.
Högskoleutbildning inom relevantområde är meriterande alternativt yrkesutbildningar inom besöksnäring, bemötande och service. Du ska ha goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Kunskaper i andra språk är meriterande.


ÖVRIGT
Sigtuna kommun erbjuder friskvårdsbidrag och för bättre hälsa har vi rökfri arbetstid!

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-28
Ange följande referens när du ansöker: A679613
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helen Kavanagh Berglund helen.kavanaghberglund@sigtuna.se 08-591 26060

Företag
Sigtuna kommun

Adress
Sigtuna kommun
Södergatan 20
19585 MÄRSTA

Kontorsadress
19585 MÄRSTA

Jobbnummer
3472243

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sigtuna kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sigtuna kommun: