Chef Investeringsprojekt och Tidiga skeden

Göteborgs kommun / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Orust eller i hela Sverige

Higab är ett fastighetsbolag som ägs av Göteborgs Stad. Vi erbjuder lokaler för små och medelstora verksamheter. I uppdraget ingår att vårda och utveckla Göteborgs kulturhistoriskt värdefulla byggnader och att aktivt medverka i stadens utveckling. Higab omsätter ca 800 mnkr, har ca 100 anställda och ett fastighetsbestånd på drygt 615 000 m2.

Publiceringsdatum
2023-08-16

Arbetsuppgifter
Arbeta med husen som gör Göteborg i en organisation som tar plats i stadsutveckling.

Higab söker en chef till Investeringsprojekt och Tidiga skeden

Higab har husen som ingen annan har. Vårt breda fastighetsbestånd sträcker sig från arenor, saluhallar och industribyar till teatrar, museer och kulturhistoriskt värdefulla byggnader och miljöer. Det innebär stor variation och spännande, roliga - och ibland tuffa - utmaningar. Samarbete, engagemang och nytänkande är viktiga drivkrafter för att utföra vårt uppdrag.

Som chef för Investeringsprojekt och Tidiga skeden får du en viktig nyckelroll på bolaget, då Higab står inför en av de mest investeringsintensiva faserna i bolagets historia med en projektportfölj på flera miljarder de kommande åren. Bland annat pågår om- och tillbyggnadsprojektet av Göteborgs konstmuseum och politikerna har fattat beslut om nya arenor. Två unika projekt där Higabs engagemang drivs inom din avdelnings ansvarsområde.

Våra förväntningar
Du ska på ett engagerat, målinriktat och kommunikativt sätt leda din avdelning med femton medarbetare. Till din hjälp har du två projektchefer som stöttar i arbetsledning och uppföljning. Utöver projektledare så har du även en projektcontroller och en byggnads-antikvarie i din avdelning.

Du ska nyfiket och strategiskt följa stadsutvecklingen i Göteborg och driva företagets beslut med långsiktighet för en hållbar framtid. Du ska i nära samverkan med kund på ett initierat sätt analysera, strukturera och målsätta projekt. Du genomför också idé- och behovsstudier och presentationer. Du har ett ekonomiskt ansvar, vilket innebär att du upprättar budget och verksamhetsplan.

Du kommer att vara representant i styrgrupper för större projekt, såväl internt som externt, och ingå i företagsledningen. Du rapporterar direkt till VD.

Kvalifikationer
Vi söker en branschperson med flera års erfarenhet och som framgångsrikt projektlett Fastighetsutveckling från tidigt skede, projektledning och intresse för kulturhistoriskt värdefulla byggnader. Du har haft personal- och resultatansvar och har god förmåga att arbeta processorienterat. Du bör ha högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper. Som person är du kommunikativ, en god lyssnare, inspirerande och idérik. Du är drivande, målinriktad, har hög social kompetens och förmåga att påverka och leda andra. Vi förutsätter att du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. Du är välkommen att söka tjänsten i bifogad länk. Ansvarig för rekryteringen är Simona Möller, e-post simona.moller@randstad.se och tel 0707-93 24 55. Intervjuer kommer att hållas löpande. Sista ansökningsdag är 2023-09-10.

Välkommen med din ansökan.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C151625".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Higab

Kontakt
Rekryteringskonsult
Simona Möller
simona.moller@randstad.se

Jobbnummer
8035595

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: