Chef för reklamationsavdelningen
Bring Frigo / Ekonomichefsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bring Frigo i Helsingborg,
Haninge,
Kumla,
Stockholm eller i
hela Sverige Bring är en av de största aktörerna inom post och logistik i Norden. Bring består av olika specialistområden som tillsammans erbjuder ett brett utbud av post- och logistiklösningar för företag.
Bring Frigo är ett av Brings specialistområden och erbjuder tempererade logistiklösningar för livsmedel.
Bring Frigo ingår i koncernen Posten Norge AS, som 2010 omsatte ca 22,5 miljarder NOK och som har ca 20 000 anställda. Koncernens vision är att vara "världens mest framtidsinriktade post- och logistikkoncern".
Våra värden Ärlighet, Respekt, Samarbete, Öppenhet och Mod styr vårt sätt att arbeta och bidrar till en inkluderande arbetsplats som präglas av mångfald.
Bring Frigo erbjuder tjänster inom lagerhantering, inrikes transportverksamhet och gränsöverskridande transportverksamhet till och från kontinenten. Vi finns på 14 orter i Sverige, omsätter ca 1,5 miljarder och har ca 650 anställda. Våra medarbetare består av tjänstemän, terminal- och fryshusmedarbetare samt chaufförer.
Våra stödfunktioner Ekonomi, Human Resources, Försäljning och övrig administration är placerade på vårt huvudkontor i Helsingborg.
Bring Frigo har en reklamationsprocess med en central reklamationsavdelning som är placerad i Helsingborg. Reklamationsavdelningen uppgift är att stödja verksamheten med kompetent reklamationshantering och skadeförebyggande åtgärder. Avdelningen ligger organisatoriskt under avdelning Utveckling & Support, Transport Operations, Sverige och är ansvarigt för reklamationshanteringens administrativa processer.
Då vår nuvarande chef för reklamationsavdelningen går vidare till nya utmaningar, söker Bring Frigo en ersättare för tillträde snarast.
Som chef för reklamationsavdelningen förväntas Du ha följande kompetens:
• Mångårig erfarenhet av arbete i transportbranschen. Det är en stor fördel om du arbetat med tempererade transporter.
• Mycket god kunskap om lagar, regler, villkor och bestämmelser som reglerar ansvar vid transporter, både nationellt och internationellt, samt erfarenhet av att hantera reklamationsärenden utifrån dessa regelverk.
• Kunskaper om livsmedelsförordningar, branschriktlinjer och livsmedelshantering under transporter och lagring är mycket meriterande.
• Du är noggrann och systematisk.
• Du är en duktig kommunikatör och har mycket lätt för att uttrycka dig och bli förstådd i tal såväl som skrift.
• Goda kunskaper i MS Excel, Word och Powerpoint.
• Vana vid användning av transportadministrativa system.
Tjänsten som chef för reklamationsavdelningen innefattar till största delen att:
• leda och vidareutveckla den generella reklamationsprocessen i företaget
• leda och vidareutveckla medarbetare och processer som bedrivs på Reklamationsavdelningen
• ansvara för att driva större eller komplicerade ärenden till avslut
• ha den huvudsakliga kontakten med försäkringsbolagen i samband med skador
• vara kunskapsbank för verksamheten ute på våra transportkontor samt vår försäljningsorganisation i dessa frågor
• ansvara för reklamationsprocessen i vårt interna ärendehanteringssystem
• ansvara för framtagande och analys av statistik kring reklamationer
• ansvara för proaktivt kvalitetsarbete i verksamheten baserat på upptäckta kvalitetsbrister
Vidare innebär tjänsten också att delta i arbetet inom Utveckling & Support som bedrivs centralt ut mot verksamheten i form av kvalitets-, support och utvecklingsarbete för transportproduktionen.
Mycket av arbetet är naturligt knutet till reklamationsarbetet såsom diverse proaktiva åtgärder för att förebygga reklamationer. Exempel på sådant är att genomföra utbildningar för intern personal, chaufförer hos våra åkerier och även hos våra kunder.
Du kommer också att delta i projekt som bedrivs av avdelningen för att förbättra och förändra processer och rutiner.
Förutom att Du har ovan nämnda kunskaper vill vi att Du är en målinriktad, strukturerad och positiv person med mycket driv som vill vara med och utveckla våra processer och rutiner inom reklamationer men även transportverksamheten generellt.
För frågor angående tjänsten är Du välkommen att kontakta Susanne Sörensson på tel. 042-17 80 67 eller mobil 0708-178067.
Din ansökan med CV skickar du senast den 22 mars 2013 genom att klicka på "skicka din ansökan" och följ instruktionerna. Vänligen observera att vi inte har någon möjlighet att ta emot ansökningar på annat sätt än via nedanstående länk.
Publiceringsdatum2013-03-11Arbetstider och omfattning40
ErsättningSå ansöker duSista dag att ansöka är 2013-04-22
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagBring Frigo
AdressBring Frigo
Box 912
25109 Helsingborg
Jobbnummer 1489768
Observera att sista ansökningsdag har passerat.