Chef för digitalisering och IT
Jönköpings kommun / Chefsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jönköpings kommun i Jönköping Utbildningsförvaltningen
Vill du ha ett av de viktigaste och roligaste uppdragen som finns? Hos oss får du inspirera till ett lustfyllt lärande - varje dag, hela vägen. Vi kallar det lärglädje.
Välkommen till oss
Vill du vara med och utveckla skolverksamheten i Jönköpings kommun? Som chef för enheten för digitalisering och IT kommer du att tillhöra den nybildade avdelningen för samordning, tillsammans med kvalitetsenheten och den administrativa enheten. Enheten för digitalisering och IT samlar förvaltningens IT-arbete och driver den digitala utvecklingen framåt. Enheten finns som stöd till förvaltningens olika verksamheter och levererar sitt arbete med hög service. Enhetens arbete sker i nära samverkan med organisationens användare. Delar av enhetens arbete bedrivs i projektform med olika begränsningar i tid och i omfattning. Enheten omfattar i dagsläget 8 medarbetare.
Ditt nya jobb
Som chef för digitalisering och IT har du ett övergripande helhetsansvar för utbildningsförvaltningens IT-arbete. Du arbetar strategiskt med fokus på framtidsfrågor. Ditt huvudsakliga mål är att arbeta för att integrera digitalt stöd på ett naturligt sätt i verksamhetens administrativa och pedagogiska processer. Detta för att nå optimal effekt på elevernas lärglädje och måluppfyllelse.
Du effektiviserar och organiserar IT-enhetens arbete. Du bedriver löpande verksamhetsutveckling och utvecklar och formar nya pedagogiska digitala lärmiljöer, för att skapa bästa möjliga förutsättning för alla barns och elevers lärande och utveckling. I dina arbetsuppgifter ingår också att vara en kompetent kravställare i upphandling av digitala tjänster och system samt vid samverkan med leverantörer och andra interna och externa parter.
Du har budget- och personalansvar, och som chef coachar, inspirerar och leder du dina medarbetare mot enhetens uppsatta mål.
Vi söker dig
Du har adekvat högskoleutbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet eller utbildning inom systemvetenskap eller systemutveckling, samt om du arbetat inom en politiskt styrd organsiation. Tidigare ledarerfarenhet samt erfarenhet av att utveckla verksamheter är ett krav. Har du erfarenhet av projektarbete och projektledning är det meriterande.
Som person är du både drivande och lyhörd för din omgivning samt skicklig på att göra verksamhetsövergripande analyser och prioriteringar. Du har en god analytisk förmåga och kan identifiera strategiska utmaningar samt forma strukturerade sätt att möta dem. Vi söker särskilt efter förmågan att skapa utvecklingsstödjande strukturer och kulturer.
Som ledare och chef är du öppen och närvarande i ditt förhållande till din personal. Du är utvecklingsorienterad och tydlig i ditt ledarskap. Du har en stark kommunikativ förmåga vilket omfattar att du är bekväm i att uttrycka dig såväl skriftligt som muntligt samt i att företräda verksamheten i olika sammanhang.
Publiceringsdatum2019-05-10Övrig informationTjänsten tillsätts utifrån att erforderliga beslut tas.
Upplysningar
Annett Kjellberg
Enhetschef
036-106701
Fackliga representanter (
http://www.jonkoping.se/fackligaubf) Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare. 100%. Tillträde 2019-10-01.
ErsättningLön enligt kollektivavtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-26
Ange följande referens när du ansöker: 19-60-0888
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJönköpings kommun
AdressJönköpings kommun
Västra Storgatan 16
55189 Jönköping
KontorsadressVästra Storgatan 16
Jobbnummer 4781248
Observera att sista ansökningsdag har passerat.