Chef Drift och Infrastruktur, Gävle

Lantmäteriet, UIT / Chefsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lantmäteriet, UIT i Gävle, Stockholm, Kiruna eller i hela Sverige

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang.

Utveckling och IT är en betydelsefull del i Lantmäteriets verksamhet där vi arbetar tillsammans med övriga verksamhetsområden i både strategiska, taktiska och operativa frågor. Vårt uppdrag är att bidra till utvecklingen av Lantmäteriets verksamhet genom att tillhandahålla effektiva lösningar och tjänster. Våra ledord är verksamhetsnytta, säkerhet, innovation och arbetsglädje. Vi har flera stora intressanta utvecklingsprojekt på gång som alla bidrar till samhällets utveckling och där behöver vi dig!

Publiceringsdatum
2023-05-02

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder ett uppdrag som IT-driftschef med stor bredd och variation med möjligheter till personlig utveckling. Enheten ansvarar för vidareutveckling och förvaltning av Lantmäteriets all IT-infrastruktur. Enhetens leverans består av datacenter, IT-arbetsplats och plattformar.

Som enhetschef har du verksamhets- och personalansvar för enhetens fem funktioner och ett ledarskap som är nära, kommunikativt och coachande. Genom detta skapar du engagemang och förutsättningar för dina funktionschefer och medarbetarna som tillsammans skapar ett bra resultat .

Vi har ett agilt arbetssätt inom verksamhetsområdet och du kommer att ingå i verksamhetsområdets ledningsgrupp tillsammans med kollegor från enheterna systemutveckling, arkitektur och innovation samt projektkontoret.

Som chef på Lantmäteriet förväntas du driva förändringar genom att skapa förutsättningar för delaktighet och en god dialog. Du förväntas uppnå resultat genom en tydlig arbetsgivarroll i kombination med skapat förtroende och tillit till andra.

För att kunna leva upp till de förväntningar som ställs på dig får du som chef på Lantmäteriet ett tydligt uppdrag med befogenheter och delegerat ansvar för enhetens verksamhet och ekonomi, i rollen har du personal- och arbetsmiljöansvar.

Vi söker dig som är driven och som tillsammans med dina funktionschefer och enhetens medarbetare kan ta nästa steg i enhetens utveckling.

Tjänstgöringsort är Gävle och vi tillämpar mobilt arbetssätt som möjliggör arbete från annan ort del av arbetstiden.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet och har ledarerfarenhet som chef med personalansvar. Vi söker dig som har flerårig relevant erfarenhet inom IT-verksamhet.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att vara chef över chefer och har arbetat i offentlig sektor.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är stabil och personligt mogen. Du skapar förtroende genom att vara trygg och ansvarstagande. För tjänsten är det viktigt att du har ett helhetsperspektiv och förstår den egna verksamhetens del i helheten. Du är en tydlig arbetsgivarrepresentant och representerar Lantmäteriet såväl internt som externt. Du bidrar till att fattade beslut ligger i linje med Lantmäteriets strategiska inriktning och att de efterföljs i din verksamhet.

Ditt ledarskap utmärks av att du anpassar dig och din kommunikation efter person och situation som skapar ett tryggt samtalsklimat och uppmuntrar alla att delta. Rollen innebär att du samverkar och delar med dig av dina kunskaper, erfarenheter och kontakter. Du har förmåga att skapa engagemang och entusiasm genom att involvera andra och bygger därmed tillitsfulla relationer.

För att medarbetarna i din verksamhet ska kunna bidra och utvecklas har du som ledare en viktig roll att skapa förutsättningar, ge stöd och aktivt arbeta med uppföljning.

Som person är du nyfiken, öppen och intresserad av att utveckla och anpassa verksamheten utifrån rådande och kommande förutsättningar. Du har ett lösningsorienterat förhållningssätt och ser värdet i omvärldsbevakning. Du kommer arbeta i en lärande organisation där såväl chefer som medarbetare ständigt utvecklas med fokus på vardagslärande.

Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att du måste vara svensk medborgare samt att en säkerhetsprövning med tillhörande säkerhetssamtal kommer att göras i samband med anställning.

ÖVRIGT
På Lantmäteriet arbetar vi med att säkra ägandet av fastigheter och att tillgängliggöra geodata till samhället och vi är myndigheten som tar ledning i digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen. Lantmäteriet är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här, våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. I medarbetarskapet ingår att vi agerar utifrån den statliga värdegrunden och våra värdeord: service, öppenhet och handlingskraft.

Som medarbetare på Lantmäteriet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. När verksamheten tillåter har du bland annat möjlighet att utföra dina arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Läs mer om vårt erbjudande på lm.se/jobbahososs

För att skicka in din ansökan, klicka på länken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693.

Urval sker löpande under ansökningstiden.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C131449-2023-6".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lantmäteriet (org.nr 202100-4888)

Arbetsplats
Lantmäteriet, UIT

Kontakt
Verksamhetsområdeschef
Anna Granström
026-63 34 96

Jobbnummer
7723612

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lantmäteriet, UIT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lantmäteriet, UIT: