Chef Customer Support Center
Orkla Foods Sweden / Ekonomichefsjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Ospecificerad arbetsort eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Orkla Foods Sweden i Ospecificerad arbetsort "Vi tillagar vår mat och dryck i Sverige, med närhet till de svenska råvarorna. Vi lägger in grönsaker och lagar färdigrätter i Eslöv, vi kokar sylt i Tollarp, gör Felix tomatketchup i Fågelmara, bakar tårtor i Frödinge, lägger in sill i Kungshamn, gör mellanmål från Risifrutti i Örebro, kokar risgröt och ärtsoppa i Kumla och bakar pizza i Vansbro. I Eslöv och Simrishamn tillagar vi alla våra veganska produkter och i Tingsryd pressas alla bär till våra JOKK drycker.
Våra populära varumärken är en stor del av vårt stolta svenska matarv och för oss är det viktigt att vår mat och dryck smakar gott och är tillagad med omtanke om människor, hav och land. Vi vässar våra krafter och smaklökar för att skapa innovation, driva utvecklingen av en hållbar livsmedelsbransch och göra våra varumärken ännu godare och bättre"
Vill du vara med och leda och utveckla Orkla Foods Sveriges kundservice? Vi söker en chef för Customer Support Center som arbetar både operativt och strategiskt, vars huvudsakliga ansvarsområde är att säkra leveranserna till våra kunder. Avdelningen hanterar bland annat order och leveranser gentemot våra grossister, både inom dagligvaruhandel och storhushållsmarknaden. Tjänsten avser ett vikariat på ca 1,5 år under nuvarande chefs föräldraledighet och din placering är på vårt huvudkontor i Malmö.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som chef Customer Support Center har du det övergripande ansvaret för vår avdelning Customer Support Center vilken omfattar både export, import och kundservice, där du leder, coachar och utvecklar dina medarbetare samt fördelar det dagliga arbetet. Du har resultat- och budgetansvar för avdelningen. I din roll ingår att du utvecklar och planerar avdelningens långsiktiga arbete och du arbetar aktivt med att förbättra och effektivisera våra order-, reklamations- och EDI processer, både internt och tillsammans med kund.
Du rapporterar till Supply Chain Planeringschef och har personalansvar för avdelningens sju medarbetare.
Publiceringsdatum2019-02-19KvalifikationerDu har en akademisk utbildning med relevant inriktning samt flera års ledarskapserfarenhet. Har du erfarenhet av kundrelaterat arbete inom producerande företag, gärna inom livsmedelsbranschen, är detta en merit. Vi vill att du har Tullkompetens, och erfarenhet av att leda tullrelaterat arbete är önskvärt. Du behärskar svenska och engelska samt har god datorvana och erfarenhet av att arbeta i affärssystem, gärna Movex eller SAP.
Som person är du kommunikativ, positiv och arbetar gärna både operativt och strategiskt. Du har en god analytisk förmåga, god affärsförståelse och en förmåga att se helheter. Erfarenhet av processutveckling och förbättringsarbete är meriterande. Genom ett arbetssätt präglat av fokus på utveckling och ständiga förbättringar samt med samarbete uppnår du engagemang och resultat. Din inställning och dina värderingar går hand i hand med våra; du är modig, inspirerande och pålitlig!
Kontaktperson och ansökan
Då vi samarbetar med Badenoch & Clark i denna rekrytering är du välkommen att kontakta Pernilla Börjesson, rekryteringskonsult Badenoch & Clark, på telefon 040-602 53 56 alt via e-post
pernilla.borjesson@badenochandclark.se om du har frågor om tjänsten. Du söker tjänsten via deras hemsida
www.badenochandclark.se. Sista ansökningsdag är den 5 mars 2019.
Välkommen med din ansökan!
se annons
Varaktighet, arbetstid
Heltid 18 months
ErsättningUndefined
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-21
Ange följande referens när du ansöker: 523-29468189
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPernilla Börjesson
viveka.mogensen@orklafoods.se 040-602 53 56
FöretagOrkla Foods Sweden
AdressOrkla Foods Sweden
Isbergsgata 9 B
21119 Malmö
KontorsadressMalmö
Jobbnummer 4621701
Observera att sista ansökningsdag har passerat.