Chef Customer Success
Kandidathuset AB / Försäljningsjobb / Stockholm
2013-11-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Chef Customer Success" (publicerad 2013-12-12) ⬅️
Visa alla försäljningsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kandidathuset AB i Stockholm,
Solna,
Järfälla,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Netcompetence är ett mjukvaruföretag med det egenutvecklade systemet Netcompetence Portal. Portalen hanterar tre områden - prestation, kompetens och lärande.
Företaget grundades 1999 och är idag en ledande leverantör med många av Sveriges mest välkända företag som kunder.
Företaget har idag över 90 stora bolag som kunder och över 300 000 slutanvändare. En modern, kvalitativ och modulariserad lösning baserad Microsoft teknologi. Netcompetence har en hög tillväxttakt med en tillväxt på över 25% per år
Bakgrund
Netcompetence växer och vill ta nästa steg i utvecklingen av sitt concept för att skapa framgång hos kunder. Företagets erbjudande har gått från Learning Management till Talent Management och från att leverera system till att vara en koplett lösningslevereantör.
Netcompetence består av 3 avdelningar.
• Försäljning - ansvarar för försäljning till nya kunder.
• Utveckling - ansvarar för att ta fram en världsledande Talent management system.
• Customer Success - ansvarar för att kunder får ut maximal nytta av vårt system.
Rollen innebär att leda utvecklingen av Customer Success-avdelningen. Denna avdelning är vital för netcompetence framgång och här ingår ansvar för support, drift, implementation av system samt kundansvar och merförsäljning efter genomförd affär.
Uppgifter
Huvudfokus de kommande åren är
• Att tillsammans med medarbetare utveckla Customer Success-avdelningen. Leda arbetet med att gå från ett systemfokus till lösningsfokus för att skapa ett ännu större mervärde för kund.
• Införa ett större affärs- och säljfokus för långsiktigt kunna ta ett helhetsansvar för befintliga kunder.
• Utveckla medarbetare att realisera mål.
Du kommer att ingå i företagets ledningsgrupp och är en nyckelperson för att realisera bolagets strategi.
Ansvarsområde
Övergripande ansvarig för att säkerställa kvalitet och samtidigt utveckla nedan områden
• Support
• Drift
• Implementation av system
• Kundansvar efter genomförd affär
• Merförsäljning efter genomförd affär
• Budget
• Personalansvar för personalen på avdelningen
• Utveckling av personal på avdelningen
Publiceringsdatum2013-11-12Erfarenheter• Minst 3 år erfarenhet som ledare/chef med personalansvar
• Affärsvana på ledningsnivå (försäljning, förhandling, kundmöten etc)
• Erfarenhet av, eller god insyn i, operativt och strategiskt HR arbete
• Vana av att skapa och utveckla kunderbjudanden
Kompetens
Primära kompetenser
• Ledarskap
• Affärsmannaskap
• Konsultativ approach
Ideal kandidat här dessutom
• Kompetens inom HR
• Kompetens inom P/C/L
• Kompetens gällande systemstöd inom HR eller likannde processer
Personlighet
Du är en resultatorienterad genomförare - en praktiker med teoretisk höjd
• Genuin vilja att hjälpa våra kundföretag att lyckas
• Ansvarstagande
• Strukturerad/organiserad
• Pragmatisk/enkel/lösningsorienterad
• Kommunikativ
• Prestigelös
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-12-07
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMats Johansson, Rekryteringskonsult 08-410 300 22
FöretagKandidathuset AB
AdressKandidathuset AB
Sveavägen 76
11359 Stockholm
Jobbnummer 1700211
Observera att sista ansökningsdag har passerat.