Chef Customer Service med ansvar för Weber
Saint-Gobain Sweden AB / Chefsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Saint-Gobain Sweden AB i Sollentuna,
Stockholm,
Håbo,
Botkyrka,
Huddinge eller i
hela Sverige Om Weber
We care about building better for people and the planet .
Weber designar, tillverkar och marknadsför produkter och lösningar inom puts, fasad, golvavjämning, plattsättning och betong. Lösningar som ger hållbarhet och prestanda. Weber tillgodoser behoven hos de som bygger och de som tillbringar tid i byggnader och vänder sig samtidigt till en mängd olika marknader inom byggnation och renovering.
En del av Saint-Gobain
Tillsammans med Dalapro, Gyproc och Isover ingår Weber i Saint-Gobain Sweden AB som är en del av koncernen Saint-Gobain - med mer än 350 års erfarenhet av material och byggnadslösningar med hög innovationsgrad. Hos oss blir du en del av en inkluderande arbetskultur som präglas av respekt och mångfald. Vi tillhör Byggnadsämnesförbundet och har kollektivavtal med IF Metall, Unionen, Sveriges Ingenjörer och Ledarna.
Alla varumärken inom Saint-Gobain styrs av ett gemensamt syfte: "MAKING THE WORLD A BETTER HOME".
Arbetsbeskrivning
Chefen för Customer Service ansvarar för orderflödet från kundbeställning till genomförd leverans. Rollen säkerställer att arbetet i teamen fungerar väl, resursplanering, personal- och teamutveckling, kundrelationer samt att de projekt som vi driver genomförs (i samarbete med resurser från Process&System-teamet). En nyckeldel av arbetet handlar om uppföljning, och säkerställande av först implementerande och sedan ha ansvar för arbetet kring ständiga förbättringar, så att varje avvikelse kan bli en lärdom och en väg till ännu bättre processer och kundnytta.
Teamet - och därmed rollen - ansvarar för mottag av order i olika format, bearbetning och i samarbete med lager och transportörer säkerställa en fullständig leverans av produkter och maskiner i rätt tid. Vidare hanteras kontakt med kund, både i form av problemlösning och uppföljning, ad hoc och i strukturerad form för att driva ett förbättringsarbete. Till hjälp för att koordinera det dagliga arbetet har rollen teamansvariga som hanterar den operationella volymen, för att säkerställa att tid för att driva den strategiska och taktiska agendan och teamutvecklingen finns.
Befattningen medför personalledningsansvar. I åtagandet att verka som chef, med en eller flera medarbetare, har ansvarig chef att leva efter och stå för de värdegrunder, avseende ledarskap, som gäller i företaget: Generositet & Uppriktighet - Förändringsbenägenhet - Gränsöverskridande - Resultat fokuserat. Företagets chefer representerar alltid företaget och företagets värderingar!
I det dagliga arbetet innebär personalansvar utöver ovanstående:
• att leda och fördela arbetet
• att Arbetsmiljölagen, jämte andra lagar och företagspolicyers följs
• ansvar för att identifiera rekryteringsbehov
• för upprättande och genomförande av Introduktionsprogram med nyanställd personal
• genomförande av Planeringssamtal och säkerställa avdelningens kompetensbehov
• ansvar för att kompetensutveckling genomförs i relation till identifierat behov
• Genomförande av lönesamtal i enlighet med företagets lönesättningspolicy
Arbetsuppgifter
• Att leda direkt underställd personal, säkerställa bemanning över tiden och utveckla berörda medarbetare.
• Att säkerställa maximal effektivitet, leveransprecision och kundupplevelse.
• Att ansvara för att initiera, driva och implementera förbättringsprojekt utifrån Customer Service fem strategiområden:
• * Automatisering
• * Förenkling
• * Kostnadseffektivitet
• * Kundupplevelse
• * Harmonisering (inom Saint Gobain Sveriges olika varumärken)
• *
• Planera och genomföra kundsamtal och samarbeten i syfte att driva förbättring, effektivitet och att växa den gemensamma affären.
• Kontering och uppföljning av leverantörsfakturor.
• Budgetering och kostnadsuppföljning av egen avdelning.
• Arbetsmiljöansvar för berörd personal.
• Veckouppföljning av KPI:er, månadsrapportering och uppföljning för förbättringsarbete.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av att leda andra, en mycket hög nivå av ansvarstagande och strukturell förmåga. Vidare bör du vara noggrann, pedagogisk, kommunikativ och analytisk. Kunskaper kring Webers produkter är en stor merit, goda kunskaper i engelska och systemvana (SAP, Excel) är ett krav.
Ansökan
Urval och intervjuer sker löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast. Har du frågor om tjänsten får du gärna maila till
Sven.Nordblom@saint-gobain.com. Sista ansökningsdag är 2024-08-04 men rollen kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-08-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Saint-Gobain Sweden AB (org.nr 556241-2592)
Arbetsplats Weber
Jobbnummer 8766398
Observera att sista ansökningsdag har passerat.