Chef/Ansvarig - Administration, personal

Midcare AB / Chefsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Midcare AB i Östersund

Om Midcare Städ
Midcare Städ är ett litet lokalt Östersundsföretag som sedan 2011 utför städtjänster mot privatpersoner och företag. I dagsläget är vi 14 stycken i personalen inkluderat ledning, fast- och behovspersonal.
Våra huvudsakliga uppdrag är hemstädning, flyttstädning, fönsterputsning kontorsstädning samt en del snöskottning och gräsklippning.
Vi är starkt fokuserade mot kundens önskemål och eftersträvar alltid en personlig kontakt.
Vi har kollektivavtal och vill att vår personal ska ha inflytande i sitt arbete. För dig som vill utvecklas vidare så finns det goda möjligheter att få mera ansvar och egna uppgifter. Våra medarbetare får uppleva stor variation i arbetsuppgifterna.
Hos oss har du en kollektivavtalsenlig lön samt stor flexibilitet i ditt arbetsschema.
Välkommen med din ansökan!
OBS!
• Ansökan sker endast via e-post till jobb@midcare.se
• Viktigt: Märk din ansökan med "Administration"
Vi kommer att rekrytera löpande, så vänta inte för länge.

OM ANSTÄLLNINGEN

Beskrivning av arbetsuppgiften:
Tjänsten består av två delar
Del ETT: är administrativ samt ledande och är i kring 45 %. (denna del kommer succesivt att utökas)
I denna roll ska du vara den person som operativt ansvarar för administrationen på Midcare. Du har även det övergripande personalansvaret. Detta är en nyckelroll som är direkt underställd VD. Din närmsta medarbetare efter VD är kundansvarig.
Del TVÅ: denna del är flexibel och valfri. Den är praktiskt förlagd med städning/fönsterputs och är 0-55 % beroende på ditt önskemål.
Anställningsgraden är alltså mellan 45-100 % beroende på om du kombinerar "del ett" med "del två".

Arbetsuppgifter är bland annat;
Fakturering - ansvara för hela processen från beställning till kundfaktura.
Kundreskontra - Ansvara över
Enklare administration inom ekonomi
Sedvanliga kontorsuppgifter
Administrativt stöd
Inköp
Kundansvar (assisterande till kundansvarig)
Rekrytering (assisterande till rekryteringsansvarig)
Arbetsledning - Operativ del främst, samt en mindre del strategisk.
Personalledning inom eget samt delat ansvarsområde.
Personaladministration
Verksamhetsutveckling
Städning (hemstäd, kontorstäd)
Fönsterputsning

Viktiga egenskaper för dig som söker och som är direkt kopplade till detta jobb är;
Du tycker om administrativa uppgifter.
Du ska tycka om samt ha fallenhet i att organisera, planera och verkställa.
Ditt ledarskap ska präglas av tydlighet med en empatisk förmåga.
Ett absolut krav är att ditt sätt präglas av prestigelöshet, inkännande.
Du ska drivas av att se medarbetare/personal utvecklas och förbättra sina insatser.
Du ska kunna se dina medarbetare/personal som den främsta resursen och jobba aktivt för att de ska trivas så bra som möjligt.
Vi söker INTE auktoritärt ledarskap med toppstyrande.
Du ska vara socialt kunnig.
Inte påverkas negativt av snabba vändningar och plötsliga utmaningar.
Du ska ha en glad och positiv personlighet.

KRAV ÄR;
• Arbetserfarenhet av fakturering
• Ledarerfarenhet
• Du har erfarenhet av bemanning och schemaläggning
• Att du behärskar det svenska språket väl i både tal och skrift
• B-Körkort
• Stresstålig och lagspelare
• Ostraffad (Vi genomför alltid kontroll i belastningsregistret)

Meriterande men inget krav är om du;
Har bokföringskunskaper
Har kunskaper/erfarenhet av Visma eller affärssystem där planering, fakturering ingår.
Tidigare jobbat med städning mot privatpersoner och/eller har någon städutbildning som exempelvis SRY, PRYL etc.

Vi erbjuder:
En jobbmöjlighet för dig som vill ha ansvar och administrativt arbete och samtidigt ser det positiva i att kunna varva detta med en praktisk del "ute på fältet" där städning och fönsterputs ingår. Denna tjänst innehåller således stor variation i arbetsuppgifter.
Goda utvecklingsmöjligheter finns för rätt person, så som;
Utökat ansvar med fler och varbetsuppgifter och större variation.

Publiceringsdatum
2021-09-20

Utbildningsbakgrund
Projekt inom verksamhetsutveckling
Stor flexibilitet i arbetstider

Lönetyp: Fast månadslön samt (kommande) del resultatbaserad lön.

Arbetstider:
Måndag - fredag 08.00-16.45 med stor möjlighet att själv påverka ditt schema med flextid, ledighet, udda arbetstider.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-20

Adress
Midcare AB
RÅDHUSGATAN 84 1TRN
83134 ÖSTERSUND

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Administration".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Midcare AB (org.nr 556878-1891)
Rådhusgatan 84 1trn (visa karta)
831 34  ÖSTERSUND

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Ansökan
E-post: jobb@midcare.se

Arbetsplats
Midcare AB

Jobbnummer
5979556

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Midcare AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Midcare AB: