Check-In medarbetare till Stena Line
Stena Line / Administratörsjobb / Nynäshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Nynäshamn,
Trosa,
Salem,
Huddinge,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stena Line i Nynäshamn,
Jönköping,
Lidköping,
Borås,
Trollhättan eller i
hela Sverige Stena Line är ett internationellt transport- och reseserviceföretag och ett av världens största färjerederier. Linjenätet är det mest heltäckande i Europa och omfattar ett stort antal strategiskt belägna färjelinjer i Skandinavien, Storbritannien och Baltikum. Antalet anställda uppgår till 5100 där en majoritet arbetar med service och försäljning. Årligen transporterar Stena Line över 7 miljoner passagerare, 1.5 miljoner bilar och 2 miljoner fraktenheter. Läs mer på
www.stenaline.com .
Vi söker nu motsvarande 6 st tillsvidareanställda check-in medarbetare med genuint intresse av att ge service och möta Stena Lines gäster.
Arbetsbeskrivning Som check-in medarbetare på våra terminaler arbetar du med vår incheckning av frakt- och persontrafik vid vårt kontor i Nynäshamn. Teamet arbetar 7 dagar i veckan, 365 dagar om året vilket innebär att jourtjänstgöring ingår i tjänsten.
Som lokal representant för Stena Line lägger vi stort fokus på kundservice. Kundservice innebär att du ska hjälpa vår frakt- och passagerarkunder med biljettförsäljning, incheckning samt bokning. Terminalen är din huvudsakliga arbetsplats och där hjälper du våra kunder med deras frågor och bidrar till en positiv reseupplevelse. Kontaktytor kommer även vara Stena Line Customers Service Team i Ventspils/Lettland och fartygen samt externa kontaktytor frakt- och passagerarkunder, lokalt stuveri, transportörer samt tull/Kustbevakning.
Vi söker dig som:
• Kan och vill arbeta flexibelt på skiftschema och med varierande arbetsuppgifter
• Kännedom om olika transportsalg och hantering av farligt gods (IMDG koden)
• Har lägst gymnasiekompeten
• Behärskar svenska och engelska muntligen och skriftligt. Ytterligare språk, särskilt Lettiska, är meriterande
• Har god dator- och telefonvana
• Bor i Nynäshamnsnärområde (pga. skifttjänstgöringen)
• Kassavana är meriterande
• Erfarenhet av operativ verksamhet inom färje- och eller roro sjöfarten kommer värdesättas.
Du är en mogen och trygg person som lockas av utmaningen att leverera god service till våra gäster. Att få gäster att känna sig välkomna är något du brinner för. Du har lätt för att lära och tar ansvar för dina arbetsuppgifter.
God service handlar om att lösa gästernas problem, något som ställer krav på din kreativitet och en god samarbetsförmåga. Bra laganda och teamwork är viktiga delar i Stena Lines arbete med att ge gästerna "det där lilla extra" och alltid överträffa deras förväntningar.
Information om tjänsterna Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid och deltid med start september. Arbetet innebär att du kommer arbeta i team som går skiftgång, vilket betyder tidiga morgnar, kvällar och helger. Sista ansökningsdag är den 7 augusti 2016. Vi tar ej emot ansökningar via e-post eller brev. Välkommen med din ansökan redan i dag.
Ansökan För frågor kring tjänsterna är du välkommen att Anders Sjöblom, Port Operation Manager på
Anders.Sjoblom@stenaline.com eller 0739-42 16 71.
För frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Therese Vikström, HR Business Partner, på
therese.vikstrom@stenaline.com eller 0704-85 83 98.
Intervjuer kommer att hållas i Nynäshamn 15-17 augusti.
Stena Line strävar efter en ökad mångfald och en jämn fördelning mellan kvinnor och män.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-07-11ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStena Line
AdressStena Line
Skyttens Hälls väg 10 149 30 Nynäshamn
14930 Nynäshamn
KontorsadressSkyttens Hälls väg 10 149 30 Nynäshamn
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2949018
Observera att sista ansökningsdag har passerat.