Charlies Änglar söker vikariat kund&rekrytering

Charlies Bästa Änglar Aktiebolag / Barnskötarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla barnskötarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Charlies Bästa Änglar Aktiebolag i Stockholm, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Charlies Änglar söker vikariat som rekrytering och kundansvarig

1. Bakgrund

Charlies Bästa Änglar AB grundades 2008 med syftet att bygga upp en kvalitativ barnpassningsverksamhet som utgick ifrån barnen och deras behov.
Verksamheten bygger på att hjälpa familjer med barnpassning med fokus på barnen. Trygghet och kvalitet är viktigast. Våra kunder stannar länge och vi har hög rekommendationsgrad bland kunderna.

Verksamheten är lönsam men har ett behov av att skalas upp i volym för att uppnå mer ordentliga storleksfördelar. Branschen som sådan kan också beskrivas som ung och fragmenterad med några bolag som omsätter 5 mkr eller mer och ett flertal med längre omsättning.

2. Arbetsbeskrivning ? rekryterings- och kundansvarig

I rollen ingår även ca 20% marknadsföring, event och aktiviteter.
Som kundansvarig och chef över rekryterarna har du övergripande ansvar för 2 rekryterare.
Arbetsuppgifterna består av att: ringa nya kunder, läsa ansökningar, intervjua barnpassare, följa upp intervjuer, presentera kandidater för familjer, följa upp ihop-matchningar, löpande kontakt med kunder och barnpassare.
Ansvar för bokningar av handledning med Malin Alfvén och första hjälpen.
Ansvarig för löpande annonsering på AMS, för att hitta ny personal.
Ansvarig för 2 årliga personalmöten för barnpassarna.
Delegera uppgifter till rekryterarna samt följa upp och driva på deras arbete.
För in nya kunder och barnpassare i Fortnox som är företagets CRM system.
Löpande veckorapportering till VD om status kunder och barnpassare.

Man bör även ha ett strategiskt tänkande och tycka om att analysera våra resultat och föreslå nya strategier.

Arbeta med marknadsplanen, event och aktiviteter. Möten med samarbetspartners. I nuläget är dessa uppgifter ca 10% av rollen men kan komma att bli mer framöver.

Då företaget är in en expansiv fas kan ytterligare arbetsuppgifter tillkomma framöver.

4. Önskad profil.

Service inriktad. Social. Ordningsam. Bra minne. Strukturerad. Driftig, van att arbeta mot mål. Ambitiös. Administrativ. Bra på att följa upp. Vi söker en driftig doer. Vi söker en person med stort engagemang.

5. Bakgrund och erfarenheter.
Högskoleutbildning inom personal och HR, samt marknadsföring. Arbetat med rekrytering eller liknande. Samt kunskap att arbeta inom sociala medier.

6. Kompensation och placering.

Du får en grundlön med möjlighet till bonus per ihop-matchad familj.

Placering är i Stockholm.

7. Nästa steg.

Tillträde äger rum i början av januari 2013.

För att diskutera vidare kontakta Marie Elmlund på telefon 0730-599520, marie@charliesanglar.se .

Se även vår site www.charliesanglar.se

Stockholm november 2012

Charlies Bästa Änglar AB

Publiceringsdatum
2012-11-23

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Deltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-01-10
Ansökan kan skickas till e-postadress: marie@charliesanglar.se

Kontakt
Linda Björkman, Kund och rekrytering, 076-0160970, linda@charliesanglar.se
Marie Elmlund, VD, 073-0599520, marie@charliesanglar.se

Företag
CHARLIES BÄSTA ÄNGLAR AKTIEBOLAG

Adress
CHARLIES BÄSTA ÄNGLAR AKTIEBOLAG
Blasieholmsgatan 5
11148 STOCKHOLM

Kontorsadress
Blasieholmsgatan 5
STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-501 260 55
E-postadress: info@charliesanglar.se

Jobbnummer
1399932

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Charlies Bästa Änglar Aktiebolag

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Charlies Bästa Änglar Aktiebolag: