Charlies Änglar söker vikariat kund&rekrytering
Charlies Bästa Änglar Aktiebolag / Barnskötarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla barnskötarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Charlies Bästa Änglar Aktiebolag i Stockholm,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Charlies Änglar söker vikariat som rekrytering och kundansvarig
1. Bakgrund
Charlies Bästa Änglar AB grundades 2008 med syftet att bygga upp en kvalitativ barnpassningsverksamhet som utgick ifrån barnen och deras behov.
Verksamheten bygger på att hjälpa familjer med barnpassning med fokus på barnen. Trygghet och kvalitet är viktigast. Våra kunder stannar länge och vi har hög rekommendationsgrad bland kunderna.
Verksamheten är lönsam men har ett behov av att skalas upp i volym för att uppnå mer ordentliga storleksfördelar. Branschen som sådan kan också beskrivas som ung och fragmenterad med några bolag som omsätter 5 mkr eller mer och ett flertal med längre omsättning.
2. Arbetsbeskrivning ? rekryterings- och kundansvarig
I rollen ingår även ca 20% marknadsföring, event och aktiviteter.
Som kundansvarig och chef över rekryterarna har du övergripande ansvar för 2 rekryterare.
Arbetsuppgifterna består av att: ringa nya kunder, läsa ansökningar, intervjua barnpassare, följa upp intervjuer, presentera kandidater för familjer, följa upp ihop-matchningar, löpande kontakt med kunder och barnpassare.
Ansvar för bokningar av handledning med Malin Alfvén och första hjälpen.
Ansvarig för löpande annonsering på AMS, för att hitta ny personal.
Ansvarig för 2 årliga personalmöten för barnpassarna.
Delegera uppgifter till rekryterarna samt följa upp och driva på deras arbete.
För in nya kunder och barnpassare i Fortnox som är företagets CRM system.
Löpande veckorapportering till VD om status kunder och barnpassare.
Man bör även ha ett strategiskt tänkande och tycka om att analysera våra resultat och föreslå nya strategier.
Arbeta med marknadsplanen, event och aktiviteter. Möten med samarbetspartners. I nuläget är dessa uppgifter ca 10% av rollen men kan komma att bli mer framöver.
Då företaget är in en expansiv fas kan ytterligare arbetsuppgifter tillkomma framöver.
4. Önskad profil.
Service inriktad. Social. Ordningsam. Bra minne. Strukturerad. Driftig, van att arbeta mot mål. Ambitiös. Administrativ. Bra på att följa upp. Vi söker en driftig doer. Vi söker en person med stort engagemang.
5. Bakgrund och erfarenheter.
Högskoleutbildning inom personal och HR, samt marknadsföring. Arbetat med rekrytering eller liknande. Samt kunskap att arbeta inom sociala medier.
6. Kompensation och placering.
Du får en grundlön med möjlighet till bonus per ihop-matchad familj.
Placering är i Stockholm.
7. Nästa steg.
Tillträde äger rum i början av januari 2013.
För att diskutera vidare kontakta Marie Elmlund på telefon 0730-599520,
marie@charliesanglar.se .
Se även vår site
www.charliesanglar.seStockholm november 2012
Charlies Bästa Änglar AB
Publiceringsdatum2012-11-23Arbetstider och omfattningTillsvidare
Deltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-01-10
Ansökan kan skickas till e-postadress:
marie@charliesanglar.seKontaktLinda Björkman, Kund och rekrytering, 076-0160970,
linda@charliesanglar.seMarie Elmlund, VD, 073-0599520,
marie@charliesanglar.seFöretagCHARLIES BÄSTA ÄNGLAR AKTIEBOLAG
AdressCHARLIES BÄSTA ÄNGLAR AKTIEBOLAG
Blasieholmsgatan 5
11148 STOCKHOLM
KontorsadressBlasieholmsgatan 5
STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-501 260 55
E-postadress:
info@charliesanglar.se Jobbnummer 1399932
Observera att sista ansökningsdag har passerat.