Category Manager med varumärkesansvar till KLS
Inhouse AB / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Inhouse AB i Göteborg,
Alingsås,
Borås,
Varberg,
Vänersborg eller i
hela Sverige Är du den vi söker?
Är du intresserad av mat? Har du en bakgrund med kommunikation inom FMCG och vill utveckla en av branschens ledande aktörer inom svensk matproduktion? Då kan du vara KLS nästa kollega! Här blir du en del i ett framgångsrikt företag och får arbeta i en positiv miljö tillsammans med engagerade medarbetare som värnar om att ha kul på jobbet.
Till marknadsteamet söker vi nu en Category Manager med varumärkesansvar som håller ihop kommunikationen för prioriterade varumärken och aktivt driver försäljning genom marknadsaktiviteter i butik och material vid sidan av kategori/sortimentsutveckling.
Din uppgift
Som Category Manager med varumärkesansvar är du delaktig i varumärkesutveckling, sortiment/produktutveckling och ansvarig för genomförande av årsplaner med tillhörande aktiviteter. Rollen är bred och präglas av ett stort eget ansvar med omväxlande arbetsuppgifter. Det är stort fokus på aktiviteter kopplade till säljorganisationen, så som säljpresentationer, butiksmaterial, produkt/kategorifoldrar, annonser och mässmaterial vilka du ansvarar för att ta fram och utveckla i tätt samarbete med marknadskoordinator.
I arbetet ingår att tillsammans med Affärsutvecklingsteamet utvärdera sortiment och hålla sig uppdaterad på trender och konkurrenter.
I ditt jobb har du löpande kontakt med Affärsutvecklingschef för KLS, KAM och säljkår, PU-avdelningen och kommunikation utöver teamet på marknadsavdelningen. Du har budgetansvar och rapporterar till Marknadschef för Danish Crown.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Ansvar för att all kommunikation och material för respektive VM följer guidelines och övergripande affärsstrategi i samtliga kanaler
Säkerställa en effektiv planering och genomförande av marknadsaktiviteterna
Utveckla och ta fram aktiviteter kopplade till säljorganisationen, så som presentationsmaterial, trade- och butiksmaterial, produkt- och kategorifoldrar, annonser till centrala kunder och mässmaterial.
Framtagning/produktion av material
Delaktighet i NPD och PCM-projekt
Uppdatering/säkerställande av korrekt varumärke/produktinformation på digitala kanaler
Om dig
Rollen som Category Manager med varumärkesansvar är viktig för vår framtida utveckling. Hos oss får du ett varierande jobb med stor påverkandegrad i en organisation som är snabb och flexibel med korta beslutsvägar. Det innebär att du uppskattar omväxlande arbetsuppgifter och är en person som trivs där den ena dagen inte alltid är den andra lik. Du är nyfiken med ett prestigelöst förhållningssätt och ser hellre möjligheter än problem. Du trivs med många kontaktytor, har lätt för att samarbeta och är van att arbeta tvärfunktionellt och får energi av att ha flera olika projekt i gång samtidigt.
Du är lösningsorienterad, affärs- och lönsamhetsdriven och har förmåga att sätta ditt uppdrag i ett större perspektiv och se till organisationen som helhet. Du arbetar strukturerat, är noggrann och ser leverans som en självklarhet. Det gör att du kan prioritera vid behov och arbeta proaktivt för få saker ur händerna.
Du har god känsla för färg och form och behärskar program som In design, Photoshop och Illustrator. Vidare är du trygg i att kommunicera obehindrat både på svenska och engelska i tal och skrift och har mycket goda kunskaper i Officepaketet. Erfarenhet av SEO-arbete och Wordpress är meriterande samt om du tidigare arbetat med Nielsen.
Vi ser att du har relevant eftergymnasial examen, gärna med inriktning mot marknadsföring och har några års arbetslivserfarenhet från liknade roll. Erfarenhet från FMCG är mycket meriterande.
Om KLS
Matföretaget KLS är branschledande inom svensk köttproduktion och har 10 produktionsanläggningar i södra Sverige. Med varumärken som Ugglarps och Dalsjöfors tillsammans med 3 regionala varumärken håller vi en stark marknadsposition och representeras i många kategorier på den svenska marknaden.
Med fokus på mathantverk, hållbarhet kärleken till bra mat utvecklar vi unika koncept i samklang med våra kunder. I vår värdekedja från jord till bord arbetar vi ständigt för att hitta bättre sätt att producera mat med respekt för djur, människor och miljö.
KLS arbetar nära kunderna och med kontinuerlig produktutveckling, både för det som produceras under kedjornas varumärken (EMV) som för de egna A-brandsen. Produktportföljen är bred och innehåller alltifrån färdigmat som grytor och soppor, traditionella grill- och julprodukter, till vegetariska produkter mm.
KLS omsatte 7 000 MSEK under fjolåret, har 1 750 anställda och samarbetar med drygt 6 000 svenska lantbrukare. KLS är en del av Danish Crown Group som är ett av de ledande köttföretagen i Europa med en omsättning på ca 80 miljarder och 23 000 anställda.
Publiceringsdatum2023-01-26Övrig informationDenna tjänst är placerad på Danish Crown Sweden kontor i Göteborg. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
I den här rekryteringen samarbetar vi med Inhouse Väst. Vi intervjuar löpande så vänta inte med din ansökan. För frågor kring rollen eller rekryteringsprocessen kontakta Sofia Lidenhed
sofia.lidenhed@inhouse.se Vi ser fram emot din ansökan!
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Inhouse AB (org.nr 556545-0458)
Arbetsplats Danish Crown Foods Sweden AB
Kontakt Sofia Lidenhed
sofia.lidenhed@inhouse.se Jobbnummer 7384671
Observera att sista ansökningsdag har passerat.