Byggprojektledare
Falkenbergs kommun, Samhällsbyggnadsavdelningen / Byggjobb / Falkenberg
2017-12-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Byggprojektledare" (publicerad 2018-10-25) ⬅️
Visa alla byggjobb i Falkenberg,
Varberg,
Halmstad,
Laholm,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Samhällsbyggnadsavdelningen i Falkenberg,
Laholm eller i
hela Sverige Falkenberg är tillväxtkommun på attraktiva västkusten, en plats som befinner sig i ständig utveckling. Här är det enkelt att skapa ett gott liv, och till oss finns det också goda möjligheter att pendla.
Falkenberg växer vilket skapar spännande utmaningar inom samhällsplaneringen. I Falkenbergs kommun arbetar vi enligt visionen "Vi växer för en hållbar framtid", med fokus på hållbar tillväxt i hela kommunen. Idag är vi 44 000 invånare i Falkenberg.
Samhällsbyggnadsavdelningen arbetar med hållbar samhällsplanering för att Falkenberg ska kunna växa i enlighet med målsättningen att vara 50 000 invånare 2030. Avdelningen arbetar med hela samhällsbyggnadsprocessen från översiktlig planering, detaljplanering, fastighetsutveckling, bygglov, byggnation och drift, totalt är vi cirka 60 medarbetare.
Bygg och Projekteneheten består av 12 medarbetare och ansvarar för kommunens fastigheter och investeringsprocessen. Under kommande 5 års period finns beslutade investeringar i byggprojekt för ca 2 000 Mkr. Som exempel på projekt kan nämnas Ny huvudbyggnad för bibliotek, gymnasieskola och kulturskola, ny grundskola på Tröingeberg, utbyggnad av flera grundskolor, ett flertal nya förskolor, ny idrottshall i Glommen m fl.
Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?
Publiceringsdatum2017-12-21ArbetsuppgifterSom projektledare på Bygg- och Projektenheten kommer du ha möjlighet att följa ett projekt från idé till genomförande. Du kommer att planera och genomföra större och mindre investerings- och underhållsprojekt. Du kommer att vara ansvarig för budget, tidsplan och framdrift i dina projekt.
Du leder projekt från upphandling av utredningar och projektering, upphandling av entreprenad till projektledning under utförandet och överlämnande. Du är även ansvarig för att projektens budget och tidsplan hålls.
Du kommer även vara med och stötta bygg- och projektenheten i de arbetsuppgifter som faller under denna. Arbetsuppgifterna kommer givetvis kunna förändras över tid och du har stora möjligheter att själv vara med och skapa din arbetssituation.
Du arbetar tillsammans med såväl kommunkollegor som externa konsulter, myndigheter och entreprenörer.
KvalifikationerVi värdesätter att du arbetar strukturerat och att du kan analysera och bryta ned komplexa frågor. Du tycker om att samarbeta och är i lyhörd i ditt sätt att möta andra. Du har förmåga att ta fram egna förslag med ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och som leder till resultat.
Kontakter med allmänhet är en viktig del av arbetet, vilket kräver en god servicekänsla.
Du har;
• en utbildning som byggnadsingenjör eller en annan utbildning som vi som arbetsgivare ser som likvärdig
• B- körkort
• kunskap inom entreprenadjuridik, LOU och PBL
Det är mertiterande om du har;
• erfarenhet från byggprocessen
• praktiska eller teoretiska kunskaper inom projektledning
• erfarenhet från projektering eller produktionsledning
• erfarenhet av kalkylering, tidsplanering
Vid urvalet lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Intervjuer sker löpande och påbörjas eventuellt v 3-4 och fortsätter sedan v 6-7.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-31
Ange följande referens när du ansöker: A742316 - 2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIrene Wigroth 076 496 47 04
FöretagFalkenbergs kommun, Samhällsbyggnadsavdelningen
AdressFalkenbergs kommun, Samhällsbyggnadsavdelningen
Nygatan 34
31180 FALKENBERG
Kontorsadress31180 Falkenberg
Jobbnummer 3868954
Observera att sista ansökningsdag har passerat.