Bygglovsassistent

Mora Kommun / Administratörsjobb / Mora
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Mora, Orsa, Rättvik, Älvdalen, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mora Kommun i Mora, Orsa, Älvdalen eller i hela Sverige

Ansök idag. Kollegor imorgon.




Publiceringsdatum
2019-05-03

Beskrivning
Bygglovsenheten är en väl sammansvetsad och självgående enhet.

Inom enheten finns i dag en administrativ grupp bestående av en kundmottagare och fyra bygglovsassistenter. En av våra assistenter har oväntat erbjudits att börja på en annan kommunal förvaltning, med anledning av detta får du en möjlighet att bidra med din kompetens och erfarenhet till vår enhet. Som en av fyra bygglovsassistenter tar du ett aktivt ansvar för det dagliga arbetet med diverse administrativa sysslor. Arbetet kan variera i svårighetsgrad från att hjälpa till med posthantering, hjälpa sökanden med enklare situationsplaner, svara på enklare plan-, kart- och bygglovsfrågor, till att på olika sätt administrera enhetens bygglovshantering.

Dina arbetsuppgifter
Exempel på huvudsakliga arbetsuppgifter är diarieföring i ärendehanteringssystemet Public 360, dvs registrering av bygglovsärenden, tillsynsärenden och övriga ärenden samt övrig registrering generellt. Vidare ingår remisshantering, grannehöranden, diverse utskick och rapportering mm. Som bygglovsassistent ansvarar du även för byggenhetens arkivering. Självklart krävs en lättare inskolning för att över tid inarbeta nödvändig och efterfrågad erfarenhet. I fokus för vår myndighetsutövning står alltid kommunernas medborgare, varför en översyn av enhetens arbetsprocesser pågår. Arbetsområdets sysslor kan därför komma att justeras.

Kvalifikationer
Du har erfarenhet från administrativt arbete eller motsvarande förvärvad kunskap, där datorn ingår som ett bekvämt och dagligt verktyg. Har du erfarenhet av handläggning utifrån lagstiftning och regelverk ser vi det som starkt meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du behöver vara engagerad och intresserad, likaså noggrann med förmåga att prioritera och samarbeta. Ett positivt och professionellt förhållningssätt både inom organisationen och gentemot allmänheten är en förutsättning för tjänsten. Du är vänlig, ansvarstagande och har en stark känsla för service då du blir en viktig representant för både Stadsbyggnadsförvaltningen och Mora och Orsa kommuner. Vi efterlyser ett stort engagemang och intresse för utvecklings- och kvalitetsarbete.

Kvalifikationer
Du har minst gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer vara relevant. Dina läs- och språkkunskaper är mycket goda, du har inga problem med att ta emot besökare, svara på frågor eller inkommande samtal. Datorvana är ett absolut krav och vi ser det som självklart att du utan problem behärskar officeprogrammen, hanterar du Excel kan det vara en stor fördel. Kunskaper inom kartprogram, FIR, KID och Public 360 är inget krav men starkt meriterande.

Stadsbyggnadsförvaltningen
Mora och Orsa kommuner har en gemensam Stadsbyggnadsförvaltning som ansvarar för båda kommunernas verksamhet inom fysisk planering, bygglov, bostadsanpassning, mät- kart- och GIS. Förvaltningen har 27 medarbetare och består av en planenhet, en kart- och mätenhet, samt en bygglovsenhet.

Bygglovsenheten

Med sina 12 medarbetare är bygglovsenheten den största enheten och ansvarar för bl.a. förvaltningens bygglovshantering, tillsyn, bostadsanpassningsbidrag och reception. Enhetens viktigaste uppdrag, oavsett arbetsuppgifter, är att alltid ge högsta möjliga service till våra kommuninvånare, vilket förutsätter ett gott samarbete mellan enhetens medarbetare.

Mora kommun
Mora kommun är alla vi som jobbar här.
Det är summan av de vi är och allt vi gör.
Varje hemtjänstbesök, skolexamen och utlånad biblioteksbok.
Varje skollunch, brandkårsutryckning och nytt bostadsområde.
Vi är närheten till naturen och den rena luften.
De gamla traditionerna och de nystartade företagen.
Vi är vår fantastiska historia men också det som tar oss framåt.
Tillsammans gör vi Mora till ett hem.
Var med oss när vi växer som människor och kommun.
Idag och imorgon.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse, kan du börja per omgående eller inom kort ser vi det som positivt. tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-19
Ange följande referens när du ansöker: 2019/180
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Per-Olof Olsson, bygglovschef 0250-262 66
Tommy Ek, förvaltningschef 0250-262 52
Inger Svensson, koordinator 0250-262 59

Företag
Mora kommun

Adress
Mora kommun
Fredsgatan 14
79232 Mora

Kontorsadress
Fredsgatan 14

Jobbnummer
4767259

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mora Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mora Kommun: