Bygglovkoordinator

Jönköpings kommun / Administratörsjobb / Jönköping
2024-03-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Bygglovkoordinator" (publicerad 2024-11-11) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jönköpings kommun i Jönköping

Bygglovavdelningen

Vill du ha ett varierande arbete där du får bidra till att ge kommunens invånare och företag stöd och service inom bygglovsprocessen? Då kanske det här är jobbet för dig!

Ditt nya jobb
Som bygglovkoordinator är du ofta första kontakten i bygglovsprocessen inför ett planerat byggprojekt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att, i samarbete med dina kollegor, ge stöd och rådgivning inför kommande byggprojekt och hantera administrativa arbetsuppgifter.

En del i ditt nya arbete innebär att du behöver kunna förklara bygglovsprocessen, guida kommuninvånare och företag rätt inför en ansökan och sätta dig in i olika frågor kunden har inför ett planerat projekt. En stor del av frågorna som kommer in till oss är komplexa och kräver att du tar reda på fakta innan du kan svara.

En annan del i dina arbetsuppgifter är att hantera olika administrativa uppgifter som att registrera inkomna handlingar, expediera beslut och lämna ut arkivhandlingar. Du kommer också arbeta med att utveckla informationen på webben och ta fram statistikunderlag.

För att du ska trivas hos oss är det viktigt att du tycker om varierande arbetsuppgifter och brinner för att ge dem du möter i ditt arbete en god service.

Din kompetens
Vi söker dig som har en högskoleutbildning med relevant inriktning eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig till exempel inom samhällsbyggnad eller juridik. Vi vill också att du har minst ett par års arbetslivserfarenhet, gärna inom någon form av serviceyrke.

Det är meriterande om du har erfarenhet av bygglovsprocessen och den lagstiftning som är utgångspunkten för vårt verksamhetsområde, till exempel plan- och bygglagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen. Det är också meriterande om du har tidigare erfarenhet av myndighetsutövning.

Eftersom en stor del av arbetet innebär kundkontakter är god service och ett gott bemötande en självklarhet för dig. Du är lyhörd och har lätt för att sätta dig in i kundens behov samt är lugn och saklig. Du behöver också vara skicklig på att kommunicera i tal och skrift på svenska.

Som person är du självgående och har ett strukturerat arbetssätt. Du är noggrann och vill ha en hög kvalitet i ditt arbete. Du har intresse, vilja och önskan om att hjälpa andra och söker aktivt efter lösningar. För att trivas i rollen som koordinator behöver du vara intresserad av utvecklingsarbete och ser det som en självklarhet att arbeta digitalt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder dig
Hos oss får du ett roligt, utvecklande och varierande arbete tillsammans med andra. Du ges möjlighet för individuell kompetensutveckling samt erfarenhets- och kunskapsutbyte med kollegor som har olika professioner. Som medarbetare hos oss har du trygga anställningsvillkor och möjlighet till distansarbete. Läs mer om våra förmåner här (https://www.jonkoping.se/jobbahososs/jonkopingskommunsomarbetsgivare/dettafardunardujobbarhososs.4.1a919e4187db69ce016b8fe.html).

Välkommen till oss
På bygglovavdelningen är vi ca 30 personer i varierande åldrar som jobbar tillsammans för att ge en god service till både privatpersoner och företag.

Bra att veta!
Rekryteringen avser en tillsvidareanställning, heltid, med tillträde enligt överenskommelse.

Urval och intervjuer kommer att göras efter ansökningstidens slut. I rekryteringsprocessen kommer vi att genomföra tester och arbetsprov som komplement till anställningsintervjun.

För att underlätta rekryteringen ber vi dig bifoga betyg på adekvat utbildning och tjänstgöringsintyg i din ansökan. Om du blir kallad till intervju, fundera över två referenser varav en nuvarande/senaste chef.

Arbetsuppgifterna kan komma att förändras över tid.

Vill du veta mer?
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Verksamhetschef: Jenny Ameziane, jenny.ameziane@jonkoping.se, 036-10 50 31

Fackliga företrädare:
Vision: Magnus Blom, 036-10 53 27
Sveriges Ingenjörer: Carlos Trischler, 036-10 51 77

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre - för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som bygglovkoordinator i vår växande kommun senast den 7 april.

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Lön enligt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "24-20-0002".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jönköpings kommun (org.nr 212000-0530), http://www.jonkoping.se

Jobbnummer
8550669

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jönköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jönköpings kommun: